آغاز همکاری خودروساز روسی با قطعه‌سازان ایرانی

0 1,867
به‌دنبال افت شدید بازار خودروی روسیه و تنزل صنعت خودروسازی این کشور به سبب درگیری‌های اخیر و تحریم‌های مختلف، تمایل همکاری خودروساز روسی با قطعه‌سازان ایرانی سرخط خبرها شده است.

یکی از شرکت‌های روسی خواستار همکاری با قطعه‌سازان ایرانی شده تا بتواند کمبود قطعات لازم برای ساخت محصولات خود را جبران کند. این کمپانی به‌دنبال قطعاتی همچون ماژول هیدرولیک سیستم ضدقفل، مجموعه بوستر کامل به همراه سیلندر ترمز، سنسورهای سرعت، دینام، کمپرسور سیستم تهویه مطبوع، کمربند ایمنی، ترموستات، سنسور اکسیژن، سیستم بالابر شیشه و غیره بوده و تصمیم گرفته از قطعه‌سازان ایرانی برای تأمین آن‌ها کمک بگیرد.

همکاری خودروساز روسی با قطعه‌سازان ایرانی یک نقطه عطف به حساب می‌آید، چون از زمان اعمال تحریم‌ها علیه ایران، ارتباط قطعه‌سازان داخلی با شرکت‌های خارجی بسیار محدود شده است.

به‌این ترتیب، قطعه‌سازانی که توان تأمین نیازهای شرکت روسی را داشته باشند، می‌توانند به‌واسطه انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه، شانس خود برای همکاری با کشور همسایه را امتحان کنند.

ناگفته نماند که تمایل همکاری خودروساز روسی با قطعه‌سازان ایرانی چندان عجیب و دور از انتظار نیست، چون علی‌رغم عقب‌ماندگی از جریان‌های تولیدی و فناوری‌های امروزی، نمی‌توان از ارتقای کیفی قطعه‌‌سازان چشم‌پوشی کرد. این موضوع می‌تواند توانایی و ظرفیت قطعه‌سازان ایرانی را به سایر کشورها نشان دهد و آغازگر برقراری ارتباط با شرکت‌های خارجی و به نوبه خود، مشوقی برای بهبود محصولات داخلی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.