هزینه انتقال سند خودروهای خارجی ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت

0 1,584

با توجه به گفته‌های رئیس کانون سردفتران و دفتریاران به زودی هزینه انتقال سند خودروهای خارجی ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت. به همین جهت به خریداران و فروشندگان این خودروها توصیه می‌شود فعلا برای تنظیم سند خودروهای خود دست نگه‌دارند.

گفتنی است وزارت دارایی چند روز قبل لیست جدیدی از ارزش معاملاتی اتومبیل‌های خارجی به دفاتر اسناد رسمی ابلاغ کرده و بر همین اساس نیز هزینه تنظیم سند در طی چند روز آینده کاهش خواهد یافت.

گفتنی است هزینه تنظیم سند برای تعدادی از خودروهای خارجی تا ۲۵ درصد و برای تعدادی دیگر تا ۵۰ الی ۶۰ درصد کاهش یافته است. به همین جهت رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرده است که به زودی شاهد کاهش متوسط ۴۰ درصدی هزینه انتقال سند خودروهای خارجی در دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود.

ثبت قیمت‌های جدید در سامانه ثبت آنی به چند روز زمان نیاز دارد

احتمالا در هفته آینده اعداد و ارقام ثبت شده در سامانه مرتبط با دفاتر اسناد رسمی تغییر خواهد کرد و بعد از آن هزینه‌ها بر اساس ارقام جدید محاسبه خواهد شد.

بخش‌نامه وزارت دارایی ۲۱ اردیبهشت ماه صادر و به دفاتر اسناد رسمی ابلاغ شده است. ثبت این بخش‌نامه در سامانه ثبت آنی به چند روز نیاز دارد و تا زمان ثبت نهایی، اسناد با نرخ قبلی ثبت می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.