محموله وارداتی هیوندای النترا از گمرک ترخیص شد

0 2,631
دهه نخست مردادماه بود که رئیس‌کل دادگستری هرمزگان دستور ویژه‌ای برای ترخیص خودروهای دپوشده در بنادر این استان صادر کرد. پس از گذشت تقریبا ۲۰ روز، حالا رئیس سازمان ملی استاندارد از ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه هیوندای النترا خبر داده است.

خودروهای کره‌ای به دلیل عدم خوداظهاری به مدت طولانی در گمرک استان هرمزگان دپو شده بودند. با وساطت مستقیم رئیس دادگستری این استان و صدور رأی قضایی جهت از دپو درآوردن این محصولات و همین‌طور با پیگیری‌های سازمان ملی استاندارد، بالاخره صاحب کالا اقدام به خوداظهاری خودروها کرده است. در صورت تطابق نوع خودرو با محصول وارداتی، تأییدیه نوع صادر شده و النتراها از گمرک خارج می‌شوند.

ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه هیوندای النترا و عرضه آن‌ها به مشتریان، بدون شک نقش مثبتی در تنظیم و تعدیل بازار خواهد داشت. اگر واردات خودروهای نو به همین منوال دو ماه اخیر ادامه پیدا کند و از طرف دیگر خودروهای وارداتی کارکرده نیز وارد کشور شوند، تا پیش از پایان سال جاری شاهد نتایج مطلوب واردات خودرو در تعدیل بازار و قیمت خودروها خواهیم بود. به علاوه، شرکت‌های داخلی با مشاهده استقبال مردم از خودروهای وارداتی، عرصه را رقابتی دیده و تلاش می‌کنند تا با ارتقای کیفیت محصولات، جایگاه و سهم خود را در بازار حفظ کنند.

از آنجا که عرضه خودروهای نو مستلزم ارائه گواهی اسقاط است، ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه هیوندای النترا همچنین می‌تواند به نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور کمک کند.

بر خلاف باور برخی افراد که سازمان ملی استاندارد را عامل اصلی دپوی خودروهای وارداتی در گمرکات کشور می‌دانند، رئیس این سازمان در دو ماه اخیر نشان داده هیچ تمایلی به سنگ‌اندازی در پروسه ترخیص خودروها نداشته و حتی در برخی موارد، مثل چانگان‌های وارداتی سایپا، به شرط تعهد واردکننده جواز ترخیص را صادر می‌کند.

خودروهای برند هیوندای به واسطه شرکت خصوصی کرمان موتور وارد بازار می‌شوند. به غیر از النترا، ورود چهار مدل دیگر، یعنی اکسنت، توسان، کرتا و i20 نیز قطعی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.