تارا برقی راهی جاده‌های کشورمان خواهد شد

0 1,238
با وجود نبود زیرساخت‌های لازم اما ایران‌خودرو قدم در راه تولید محصولات برقی گذاشته است و تارا برقی نخستین محصول این شرکت است که در حوزه خودروهای الکترونیک تولید خواهد شد. حالا اما اخبار جدیدی از این خودرو به گوش می‌رسد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در خصوص مشخصات فنی تارا برقی اظهار کرد: «تارا برقی قدرت ۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون-متری دارد و با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۰۰ کیلومتری را طی کند. این خودرو از قابلیت شارژ سریع ۲۰ دقیقه‌ای سود می‌برد.»

تارا برقی

ایران‌خودرو مدعی است که تارای تمام برقی از لحاظ کیفیت موتور و گیربکس در سطحی عرضه می‌شود که خریداران حداقل تا شش ماه نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها نداشته باشند.

مدیرعامل ایران‌خودرو قول داده است که ایران‌خودرو فارغ از ایجاد زیرساخت‌ها در طی چند ماه آینده ۲۰ دستگاه از این محصول برقی را راهی جاده‌های کشور خواهد کرد. گفته می‌شود که تارا در نسخه برقی به منظور خدمت‌رسانی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تولید خواهد شد و سازمان تاکسی‌رانی یکی از مشتریان اصلی این خودرو خواهد بود.

تارا برقی

هنوز قیمت نهایی تارای برقی مشخص نیست و بستگی زیادی به نحوه حمایت دولت از این پروژه دارد اما به گفته ایران‌خودرو، مصرف انرژی این خودرو عملا نصف نمونه مشابه بنزین‌سوز است و در صورت تامین حمایت‌های مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، استفاده از تارای برقی در خطوط تاکسی‌رانی معقول خواهد بود.

مدیران ایران‌خودرو، تیراژ اولیه مناسب برای این پروژه را سالانه بیشتر از ۵ هزار دستگاه عنوان کرده‌اند که البته در صورت به‌صرفه شدن فرآیند تولید از لحاظ اقتصادی این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

تارا برقی

گفته می‌شود که مسئولیت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خودرو تارا بر عهده شهرداری‌ها و وزارت نیرو است.

علاوه بر وعده ساخت خودروی تمام برقی تارا یا همان تارا EV تا پایان سال ۱۴۰۱، ایران‌خودرو از تولید دو محصول کاملا جدید در نیمه اول سال آینده خبر داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.