دو شرط مهم برای حذف قرعه‌کشی ایران‌خودرو در شهریورماه امسال

0 2,024
نماینده گروه صنعتی ایران‌خودرو در گفتگوی اخیر خود با صدا و سیما گفت که حذف قرعه‌کشی ایران‌خودرو در شهریورماه منوط به افزایش عرضه ۷۵۰ هزار خودرو در سال و همچنین حذف قیمت دستوری است.

نیاز بازار خودرو در هر سال بین ۲٫۱ میلیون تا ۵٫۱ میلیون دستگاه است که ایران‌خودرو می‌تواند مسئولیت ساخت ۷۵۰ هزار دستگاه، اعم از خودروهای سنگین و سواری را بر عهده گیرد. واضح است که با افزایش عرضه، دیگر نیازی به ادامه روند قرعه‌کشی برای فروش محصولات نیست و در نتیجه امکان حذف قرعه‌کشی ایران‌خودرو در شهریورماه میسر می‌شود.

از طرف دیگر، در مورد اختلاف بین قیمت کارخانه و قیمت بازار باید گفت که افزایش قیمت خودرو ربطی به عرضه ندارد و تحت تأثیر عواملی همچون انتظارات تورمی در سال ۱۴۰۱، قیمت ارز و لغو مصوبه واردات خودرو است.

واردات خودرو می‌تواند نقش مؤثری در صنعت خودروسازی ایران داشته باشد، چون تاریخ ثابت کرده هر زمان خودروهای خارجی وارد بازار ایران می‌شوند، تولید کارخانجات داخلی نیز افزایش می‌یابد و رقابت بین خودروسازها سمت و سوی بهتری پیدا می‌کند.

نماینده گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنین در مورد واردات ۱۳ دستگاه سواری بنز E200 در شش ماه گذشته توضیح داد که ثبت سفارش این محموله، قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودرو صورت گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.