دوگانه‌سوزها به پایان کار خود نزدیک می‌شوند

0 760

براساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تولید خودرو در خرداد ماه سال جاری، به نظر می‌رسد که خودروهای دوگانه‌سوز به پایان کار خود نزدیک شده و به زودی دیگر خبری از تولید آن‌ها نخواهد بود.

گفته می‌شود علت کاهش قابل‌توجه تیراژ تولید خودروهای دوگانه‌سوز به مشکلات تحریمی مربوط به تامین قطعات این خودروها و کاهش معنادار تقاضای آن‌ها باز‌می‌گردد.

کارشناسان صنعت خودروسازی معتقد هستند عمده‌ترین دلیلی که سبب کاهش استقبال از خودروهای دوگانه‌سوز در طی سال‌های اخیر شده، قیمت بالای این خودروها نسبت به خودروهای بنزین‌سوز است. پیش‌بینی می‌شود تقاضای مربوط به خودروهای دوگانه‌سوز به زودی به طور کامل متوقف شود.

در صورتی که خریداری نشود، تولید متوقف می‌شود

آمارهای تولید خودروسازان نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال تنها سایت تولیدی ایران‌خودرو در خراسان نسبت به تولید خودروهای دوگانه‌سوز اقدام کرده و فرآیند تولید این خودروها در دیگر سایت‌های تولیدی پایان یافته است. حتی در سایت تولیدی ایران‌خودرو در خراسان نیز پژو ۴۰۵ و پژو پارس دوگانه‌سوز به ترتیب با افت تولید ۴۷ و ۸۶ درصدی مواجه شده‌اند.

البته نکته جالب اینجاست که سمند دوگانه‌سوز نسبت به سال گذشته با رشد تولید ۱۱۹ درصدی مواجه شده است.

مسئولان ایران‌خودرو پیش‌ از این اعلام کرده بودند که اگر استقبال عمومی از خودروهای دوگانه‌سوز افزایش یابد روند تولید این خودروها نیز صعودی خواهد شد اما در غیر این صورت باید با این خودروها خداحافظی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.