چه آینده‌ای در انتظار فیدلیتی در بازار ایران خواهد بود؟

0 2,163

فیدلیتی خودرویی است که به تازگی به بازار کشورمان راه پیدا کرده و از سال ۲۰۱۸ در بازار چین حضور دارد. این خودرو از زمان عرضه در بازار چین تاکنون در لیست ۱۰ کراس‌اوور پرفروش این بازار قرار داشته است.

جالب است بدانید کل فروش فیدلیتی در سال ۲۰۱۹ در بازار چین برابر با فروش ۷ سال اخیر جک S۵ در این بازار بوده است. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۲۸ هزار دستگاه از این خودرو در چین به فروش رفته است. در حالی که مجموع فروش سایر کراس‌اوورهای این بازار از جمله جک S۵، تیگو ۵، تیگو ۷، هایما S۵ و هایما S۷ در سال مذکور کمی بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو بوده است. اتفاقا تمامی خودروهای مذکور نیز در بازار ایران حضور داشته و به نوعی رقیب فیدلیتی محسوب می‌شوند.

سرنوشت فیدلیتی در بازار ایران

بهمن موتور در راستای فروش فیدلیتی از مدت‌ها قبل تبلیغات گسترده‌ای را شروع کرده است و به عنوان شرکت عرضه‌کننده این محصول سرمابه‌گذاری بزرگی نیز در خط تولید آن کرده است.

نمی‌توان انکار کرد حضور خودرویی همچون فیدلیتی که یک طرف امکانات و تجهیزات قابل‌توجهی دارد و از طرف دیگر برچسب قیمتی آن نیز نسبت به رقبا کاملا مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ در بازار ایران کم‌سابقه و یا حتی به تعبیری بی‌سابقه است.

اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد آن است که رفتار مشتریان در بازار کشورهای مختلف گاها با یکدیگر در تناقض است و اصلا دور از انتظار نیست که یک خودرو محبوب در کشورهای آسیا شرقی فروش ناموفقی را در بازارهای آسیا غربی تجربه کند. البته این موضوع در خصوص بازار بسیار تشنه ایران چندان صدق نمی‌کند. در صورتی که تحریم‌های اعمالی علیه صنعت خودروسازی کشورمان برداشته شده و خودروهای مطرح و محبوب جهانی بتوانند با تعرفه معقول وارد بازار شده و یا حداقل مونتاژ باکیفیتی را در داخل تجربه کنند؛ آن زمان می‌توان رفتار مشتری ایرانی با خودروهای چینی را بررسی کرده و محبوبیت این خودروها را به صورت واقعی سنجید.

به هر روی باید منتظر ماند و دید که استقبال بازار ایران از این کراس‌اوور چگونه خواهد بود و آیا محصول جدید گروه خودروسازی بهمن می‌تواند نظر مشتریان ایرانی را نیز چون مشتریان چینی به خود جلب کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.