آیا خودروهای خارجی ارزان می‌شوند؟

0 689

تعدادی از کارشناسان صنعت خودروسازی پیش‌بینی می‌کنند که قیمت خودروهای خارجی حتی پس از آزادسازی واردات خودرو نیز تغییرات خاصی را تجربه نخواهد کرد و تنها بر تعدادی خودروهای خارجی موجود در بازار کشورمان افزوده می‌شود.

به عقیده این کارشناسان خودرو خارجی ارزان‌قیمت یک رویای دست نیافتنی است و علت این موضوع نیز به تاثیراتی بازمی‌گردد که تحریم‌ها تاکنون بر روی صنعت خودروسازی به خصوص در حوزه واردات خودرو وارد کرده‌اند.

تا پیش از اعمال تحریم‌ها بیش از ۱۸ هزار نفر در بخش تجارت و خدمات بازرگانی و فروش خودروهای خارجی مشغول به فعالیت بودند و حالا آمار افراد مشغول به فعالیت در این حوزه به ۲ هزار نفر رسیده است. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی در حوزه واردات خودرو به کلی و از ریشه با چالش مواجه است و باز شدن راه واردات به تنهایی نمی‌تواند نقش یک راه‌حل کلیدی را ایفا کند.

فعلا تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای نمی‌توان به صورت قطع پیش‌بینی کرد که قیمت خودروهای خارجی با یک روند نزولی و یا صعودی مواجه خواهد شد. اما آنچه که مشخص است آن است که حتی با احیای مذاکرات برجام و آزادسازی واردات خودرو نیز، همچنان بازار با چالش مواجه بوده و نیازمند یک مدیریت صحیح است.

 چه خبر از بازار خودروهای وارداتی؟

در حال حاضر هر دستگاه هیوندای النترا ۲۰۱۸ در بازار آزاد با بهایی برابر با ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان دادوستد می‌شود. قیمت هیوندای توسان ۲۰۱۷ و آزرا ۲۰۱۹ نیز به ترتیب به ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون و ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است.

بهای کیا سراتو ۲۰۱۸ نیز برابر با یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است. دو محصول پرطرفدار رنو یعنی تلیسمان ۲۰۱۸ و کولئوس ۲۰۱۹ از برچسب قیمتی ۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیونی و ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی برخوردار هستند.

از محصولات فولکس‌واگن در کشورمان می‌توان به پاسات و تیگوان اشاره کرد که در بازار آزاد به ترتیب بهایی برابر با ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان دارند.

نیسان جوک نیز در سه نسخه اسپرت، اسکای‌پک و پلاتینیوم از برچسب‌های قیمتی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی، ۹۰۰ میلیون تومانی و ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.