به زودی نسخه فیس‌لیفتی از فوتون تونلند راهی بازار خواهد شد

0 638

براساس اخباری که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است چند دستگاه فوتون تونلند فیس‌لیفت در نسخه‌های دنده‌ای راهی کارخانه ایران‌خودرو دیزل شده و به نظر می‌رسد که این نسخه‌ها به زودی جایگزین تونلند S خواهند شد.

ایران‌خودرو دیزل در ابتدا فوتون تونلند را در نسخه ۲۰۱۲ راهی بازار کشورمان کرد و پس از مدتی در سال ۹۸ عرضه نسخه S این خودرو را آغاز کرد. حالا به نظر می‌رسد که این خودروساز داخلی قصد دارد آخرین فیس‌لیفت رسمی برای تونلند را که عرضه آن در بازار جهانی به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد، راهی بازار کشورمان کند.

لازم به ذکر است که تونلند فیس‌لیفت ۲۰۱۹ در بازار جهانی کابینی مشابه به تونلندهای S و ساوانا دارد. اما گویا ایران‌خودرو دیزل طرحی دیگر را که مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده، برای نسخه جدید تونلند انتخاب کرده است.

فوتون تونلند فیس‌لیفت دنده‌ای چه مشخصاتی دارد؟

از آنجا که نسخه جدید تونلند احتمالا جایگزین نسخه S خواهد شد این دو خودرو مشخصات فنی و امکانات نسبتا مشابه‌ای دارند.

نسخه S بنزینی به یک قوای محرکه توربوشارژ با حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر مجهز است. این قوای محرکه محبوب یکی از بهترین‌ها در نوع خود محسوب شده و به جهت داشتن طول عمر بالا در بازار جهانی بسیار مورد اقبال قرار گرفته است.

اما نسخه دیزلی تونلند S از یک پیشرانه ۲٫۸ لیتری کامینز برخوردار است که می‌تواند ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در صورتی که تونلند فیس‌لیفت جدید در نسخه دیزلی نیز راهی بازار ایران شود احتمالا شاهد حضور چنین پیشرانه‌ای خواهیم بود.

گفته‌می‌شود در هر دو نوع دیزلی و بنزینی نسخه جدید فوتون یک جعبه دنده از نوع ارتقا یافته ۵ سرعته دستی ساخته شده کمپانی آیسین نیز مشاهده خواهد شد.

از جمله امکانات این دو خودرو می‌توان به کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل سرعت در سراشیبی، نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، تنظیم حالت انتقال قدرت، سنسور نور، دوربین عقب و سنسور پارک، کامپیوتر سفر، تریم داخلی جدید، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، رهیاب ماهواره‌ای، شیشه‌ها و آینه‌های برقی و خفه کن موتور (در نسخه دیزل) اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.