برگ سبز خودرو همان سند رسمی است؛ به حرف دلال‌ها اعتماد نکنید

0 890
مصوبه جدید دولت بار دیگر بر این نکته تأکید کرد که برگ سبز خودرو همان سند رسمی وسایل نقلیه است. امید می‌رود این مصوبه پایانی باشد بر کشمکش میان پلیس و دفاتر استاد رسمی.

به موجب این مصوبه، متعاملین وسیله نقلیه موتوری یا نمایندگان قانونی آنان مکلفند برای نقل‌و‌انتقال وسایل نقلیه خود به مراکز تعیین‌شده توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مراجعه و درخواست خود را در سامانه شماره‌گذاری ثبت کنند و پلیس راهور هم پس از بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت متعاملین و اقامتگاه خریدار، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق شامل هرگونه مالیات یا عوارض تعیین‌شده وسیله نقلیه موتوری موضوع معامله، اقدام به اختصاص پلاک به ‌نام آخرین مالک، نصب بر روی وسیله نقلیه و صدور سند مالکیت رسمی و کارت شناسایی وسیله نقلیه می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با تأکید بر این مصوبه اعلام کرد: «همان‌طور که می‌دانید و قبلا هم بارها اعلام شده بود، برگ سبز خودرو که صادر شده از سوی پلیس است، همان سند رسمی وسایل نقلیه است. خوشبختانه دولت نیز در مصوبه اخیر خود بر این موضوع تأکید کرد.»

وی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که سند صادره از سوی پلیس کافی است، گفت: «طبیعی است که دیگر نیازی نیست برای یک وسیله که منقول هم هست دوتا سند بگیریم. هدف ما کاهش هزینه‌های مردم است و از این رو اعلام می‌کنم که برگ سبز برای فروش خودرو کافی است و در واقع سند رسمی خودرو محسوب می‌شود که برابر قانون از سوی پلیس صادر می‌شود.»

جهانی در انتها از مردم خواست که به حرف دلال‌ها گوش نکرده و به پلیس اعتماد کنند.

با توجه به گفته‌های وی دفاتر اسناد رسمی مسئول سند زدن اموال غیرمنقول بوده و از آنجا که خودرو جزو اموال منقول است، برای سند زدن آن نیاز به مراجعه به این دفاتر نیست چراکه کسی فرش، یخچال و فریزر را نیز در دفاتر اسناد رسمی سند نمی‌زند.

فعلا که به نظر می‌رسد مصوبه اخیر دولت توانسته از یک تصمیم قانونی که به نفع مردم گرفته شده است حمایت کند اما باید منتظر ماند و دید که اصرار دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند خودرو در این دفاتر به پایان خواهد رسید یا خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.