اگر مجلس بودجه را تصویب کند، جریمه‌های رانندگی سال آینده افزایش خواهد یافت

0 871
پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حکایت از افزایش ۵ درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی دارد.

در طی چند سال اخیر عموما مبلغ جریمه‌های رانندگی در بودجه هر سال افزایش بسیار کمی می‌یافت. امسال نیز مبلغ جریمه‌های رانندگی نسبت به سال گذشته یک جهش ۵ درصدی دیگر را تجربه کرد.

در بند (ج) تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال آینده که به‌صورت اختصاصی به امور قضایی، دفاعی، انتطامی پرداخته شده است در خصوص مبلغ جریمه‌های رانندگی صحبت به میان آمده است.

بر این اساس اگر لایحه بودجه در سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد مبلغ جریمه‌های رانندگی ۵ درصد افزایش یافته و این مبلغ نیز به خزانه‌داری کل کشور واریز خواهد شد.

این میزان افزایش جریمه مطابق با بند (ج) تبصره ۱۰ لایحه بودجه به شرح زیر اختصاص خواهد یافت:

  • مبلغ یک‌هزار و پانصد میلیارد ریال جهت هزینه معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی
  • مبلغ یک‌هزار و پانصد میلیارد ریال جهت اصلاح راه‌های روستایی و معابر در نقاط حادثه‌خیر بین‌شهری (هوشمندسازی تصویری جاده‌ها) و راه‌های مناطق محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه‌ و شهرسازی.
  •  مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال برای حوادث جاده‌ای و تجهیزات موردنیاز درمانی در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی.
  • مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال برای کمک خرید تجهیزات و امکانات اتاق تشریح درد اختیار سازمان پزشکی قانونی.

گفتنی است که در سال آینده نیز تخلفات و جریمه‌های رانندگی بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتطامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام خواهد شد. در همین راستا نیز اپراتورهای تلفن همراه موظفند هزینه پیامک‌ها را در قبوض تلفن همراه مالکان وسایل نقلیه درج و مبالغ مربوطه را از آن‌ها دریافت کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//