روند رو به رشد قیمت خودروهای داخلی؛ تیبا ۲۳۵ میلیون تومان

0 575

از ابتدای مهرماه، ثبات قیمت و نوسانات جزئی در بازار خودرو، جای خود را به التهاب و آشفتگی داد. بن‌بست مذاکرات برجام، موجب گسیختگی افسار بهای دلار شد و نتیجه این امر خیلی زود بازار خودرو را تحت تأثیر قرار داد. حدود سه ماه است که نرخ دلار روزبه‌روز بیشتر شده و افزایش قیمت خودرو هفته آخر آذرماه نیز یکی از پیامدهای اصلی این صعود قیمت به حساب می‌آید.

افزایش قیمت خودرو

نوسانات بازار خودرو در روزهای اخیر به فاجعه تبدیل شده، به‌طوری که تنها در عرض ۱۰ روز، عمده محصولات داخلی بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان گران‌تر شده‌اند. در حال حاضر با دلار ۳۷۸۷۰ تومانی (۲۸ آذرماه ۱۴۰۱) پراید ۱۳۱ مدل سال ۱۳۹۹ به‌عنوان ارزان‌ترین خودرو، حدود ۲۱۷ میلیون تومان قیمت دارد.

همان‌طور که گفته شد، بهای دلار تا حد زیادی موجب افزایش قیمت خودرو هفته آخر آذرماه شده، اما ناآرامی‌های اخیر و همین‌طور تزلزل جایگاه اقتصادی و سیاسی کشور نیز جزو عوامل تأثیرگذار روی قیمت ماشین در نظر گرفته می‌شود. با توجه به آینده مبهم اقتصاد حاکم، افراد در تلاش هستند تا با خرید خودرو، ارزش سرمایه خود را حفظ کنند، غافل از اینکه رشد تقاضا در شرایطی که عرضه خودرو در بازار کم است، تنها موجب تورم بیشتر، پررنگ شدن حضور دلالان و واسطه‌گران سودجو و در نهایت افزایش بی‌رویه قیمت ماشین می‌شود.

قیمت عمده خودروها در ظرف چند روز اخیر به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش است. جدول قیمت برخی خودروهای داخلی پرطرفدار را در ادامه مشاهده می‌کنید. در صورت عدم مدیریت صحیح و چاره‌اندیشی به‌موقع، مشخص نیست که افزایش قیمت‌ها تا کجا ادامه می‌یابد. شاید پیش‌بینی پژو ۲۰۶ نهصد میلیون تومانی خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رود، به حقیقت تبدیل شود!

مدل خودرو قیمت قبلی (اوایل آذرماه) قیمت فعلی (۲۸ آذرماه)
سمند LX مدل ۱۳۹۹ ۲۵۵ میلیون تومان ۳۶۵ میلیون تومان
پژو پارس مدل ۱۳۹۹ ۳۴۰ میلیون تومان ۴۴۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ ۳۳۲ میلیون تومان ۳۷۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ پانوراما مدل ۱۴۰۰ ۴۶۰ میلیون تومان ۵۱۰ میلیون تومان
دنا پلاس توربو دنده ای ۱۴۰۰ ۵۳۰ میلیون تومان ۵۸۵ میلیون تومان
تیبا مدل ۱۴۰۰ ۲۱۰ میلیون تومان ۲۳۵ میلیون تومان
تیبا ۲ مدل ۱۳۹۹ ۲۲۱ میلیون تومان ۲۴۵ میلیون تومان
شاهین ۱۴۰۰ ۳۷۰ میلیون تومان ۴۳۰ میلیون تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.