وزیر صنعت: تولید خودرو تا دو هفته دیگر افزایش خواهد یافت

0 722
براساس گفته‌های وزیر صنعت از دو هفته دیگر تولید خودرو در کشور افزایش خواهد یافت.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص توضیح داد: «وزارت صمت قصد ندارد برای افزایش تولید خودرو منتظر آغاز سال جدید باشد. ما در حدود دو ماه وقت گذاشتیم تا زیرساخت‌های لازم برای افزایش تولید خودرو را فراهم آوریم. مقررات مربوط به این موضوع نیز آماده شده است. برنامه‌های طراحی شده خوب پیش رفته و امیدواریم قول هایی که دادیم مبنی بر افزایش تولید خودرو در امسال و سال آینده محقق شود.»

با توجه به گفته‌های وزیر صنعت برنامه تولید ایران‌خودرو و سایپا به صورت هفتگی کنترل خواهد شد و از دو هفته دیگر موج جدید افزایش تولیدات خودرو در کشور را شاهد خواهیم بود.

صنعت خودروسازی کشور نیازمند ساماندهی در حوزه قیمت، کیفیت و تحویل به موقع خودروهاست. این صنعت از اهمیت بالایی از لحاظ اشتغال‌زایی برخوردار بوده و رها کردن آن پیامدهای ناگواری به همراه دارد. در همین راستا نیز ساختارهای مالی شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و ساپیا باید اصلاح شود.

علت تمرکز وزارت صنعت بر روی ایران‌خودرو و سایپا نیز سهم بالای این دو خودروساز در میزان تولیدات کشوری است. گفته می‌شود با وجود بیش از ۱۰ شرکت خودروسازی بالای ۹۰ درصد تولید خودرو در کشور به ایران‌خودرو و سایپا تعلق دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.