کراس‌اوور K125 به همراه نسل جدید EF7 پلاس توربوشارژ راهی بازار خواهد شد

0 1,752

چندی پیش مدیرعامل ایران‌خودرو اظهار کرد که متخصصان این گروه خودروسازی با طراحی پلتفرمی کاملا ایرانی قصد دارند یک کراس‌اوور جدید با کد K125 را راهی بازار کشورمان کنند.

تصاویر گرافیکی که از K125 در فضای مجازی منتشر شده نشان می‌دهد که الگو‌های مشابه‌ای در سقف و بخش‌های جانبی این خودرو و پژو ۲۰۰۸ وجود دارد. همین موضوع تاییدی بر این ادعاست که کراس‌اوور K125 جانشینی برای پژو ۲۰۰۸ در ایران خواهد بود.

مدیر طراحی پروژه کراس‌اوور K125 می‌گوید این خودرو را نسل جدید قوای محرکه EF7 پلاس توربوشارژ همراهی خواهد کرد. ضمن آن که یک گیربکس‌ ۶ سرعته داخلی‌‌سازی شده نیز نیروی تولیدی موتور مذکور را به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند. ایران‌خودرو قصد دارد از همان ابتدا این محصول را با یک گیربکس اتومات راهی بازار کند.

چه اطلاعاتی از K125 ایران‌خودرو در دسترس است؟

گفتنی است که نمونه‌های اولیه این کراس‌اوور به زودی رونمایی شده و تولید انبوه آن از سال آینده آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که کراس‌اوور K125 دقیقا با چه امکانات و تجهیزاتی راهی بازار خواهد شد اما فعلا ایران‌خودرو وجود سقف سانروف پانوراما، صندلی‌های برقی، ۴ تا ۶ ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مولتی مدیا و صندلی‌های چرم و پارچه را تایید کرده است.

ایران‌خودرو مدعی است که کراس‌اوور جدید K125 توانایی رقابت با محصولات مشابه داخلی و خارجی را داشته و نمونه‌های رقیب موجود در کشور را به چالش خواهد کشاند. به نظر می‌رسد اصلی‌ترین رقیب این خودرو در بازار خودروهای تولید داخل در ایران کراس‌اوور جدید سایپا یا همان خودرو آریا خواهد بود. آریا امسال وارد خط تولید شده و تا قبل از رسیدن سال ۱۴۰۱ در بازار عرضه خواهد شد.

در خصوص بهای تمام شده این کراس‌اوور نیز حدس و گمان‌های زیادی مطرح می‌شود. با در نظر گرفتن رقبای K125 و برچسب قیمتی K132 اتومات نمی‌توان انتظار داشت که این خودرو محصول ارزان‌قیمتی باشد و احتمالا ایران‌خودرو این کراس‌اوور را حداقل با بهایی برابر با ۴۰۰ میلیون تومان راهی بازار خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.