یک قدم رو به جلو برای تحقق هدف‌های وزارت صمت

آیا صادرات ۳۰ درصدی خودرو تا سال ۱۴۰۴ عملیاتی خواهد شد؟

0 1,004
با توجه به گفته‌های وزیر صنعت به‌تازگی خطوط تولید خودرو ایرانی در کشورهای سنگال، جمهوری آذربایجان، سوریه و عراق فعال‌سازی شده است.

این در حالی است که ماه پیش سوریه ورود خودرو ایرانی به کشور خود را ممنوع اعلام کرد.

احتمالا فعال‌سازی و توسعه خطوط تولیدی خودرو ایرانی در کشورهای سنگال، جمهوری آذربایجان، سوریه و عراق در راستای برنامه‌های وزیر صنعت یعنی صادرات ۳۰ درصد از خودروهای تولید داخل تا سال ۱۴۰۴ اتفاق افتاده است. به‌طور قطع در صورت تصویب واردات خودرو در ازای صادرات، برنامه‌های وزیر صنعت شرایط را برای واردات خودرو بیشتر فراهم خواهد کرد.

فاطمی‌امین در این خصوص گفت: «به‌جای صادرات خودروی کامل که ممکن است با برخی موانع تعرفه‌ای محدود شود، می‌توانیم قطعات خودرو به کشورهای نظیر سوریه، عراق، سنگال و جمهوری آذربایجان بفرستیم که موانع تعرفه‌ای نداشته یا کمتر این مشکلات را دارد.»

گفته می‌شود وزارت‌خانه صنعت در حال مطالعه بر روی بازارهای هدف کشورهای آفریقایی بوده و به همین جهت نیز دور از انتظار نیست که به‌زودی شاهد صادرات خودرو و یا حتی راه‌اندازی خط تولید خودرو در این قاره باشیم.

هفته گذشته بود که ایران‌خودرو خطوط تولید خود در کشور سنگال را دوباره فعال‌سازی کرد و در همین راستا نیز احتمالا به‌زودی سمند‌های زرد ایرانی مجددا به ناوگان تاکسی‌رانی این کشور وارد خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.