مجوز واردات خودروهای خارجی نو بدون وجود نمایندگی فروش صادر خواهد شد

0 849
با توجه به گفته‌های یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودروهای خارجی نو مجوز واردات را دریافت خواهند کرد و این مجوز بدون وجود نمایندگی نیز اعطا می‌شود.

رضا تقی‌پور در این خصوص گفت: «مطابق مصوبه جدید مجلس، مجوز واردات خودروهای خارجی نو بدون نمایندگی به صادرکنندگان مرتبط با خودرو اعطا خواهد شد. مجلس به جهت حذف رانت، شرط وجود نمایندگی را برداشته است.»

طبق مصوبه مجلس، صادرکنندگان مرتبط با خودرو می‌توانند در ازای صادرات، اقدام به واردات خودرو کنند. البته واردات خودروهایی مجاز خواهد بود که نو باشند. ضمنا واردات خودروهای دست دوم و یا حتی هیبرید نیز میسر نیست.

جالب است بدانید در حالی مصوبه واردات خودرو در ازای صادرات تصویب شده است که تاکنون سوریه واردات خودرو از ایران متوقف کرده است و شایعاتی نیز در خصوص عدم تمایل عراق به واردات خودرو از ایران شنیده می‌شود.

گفته می‌شود طرح واردات در ازای صادرات در راستای تشویق تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت و میزان تولید است. اما واقعیت آن است که با توجه به موارد گفته شده مشخص نیست که اصلا چه کشورهایی خواهان دریافت محصولات ایرانی هستند و اصلا تولیدکنندگان ایرانی توانایی تولید چه میزان خودرو مخصوص صادرات را دارند.

ممنوعیت واردات در سال‌های اخیر، تناسب عرضه و تقاضا در بازار را بر هم زده است و قیمت‌ها را دچار نوسان بسیار کرده که البته عوامل دیگری همچون نوسان شدید نرخ دلار و کاهش عرضه تولیدات داخلی نیز این موضوع را تشدید کرده است.

بهارستانی‌ها امید دارند که با مصوبه اخیر خود عرضه و تقاضا را کنترل کرده و کمی شرایط بازار را بهبود بخشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.