وزیر صنعت: مسئولیت کیفیت خودرو را می‌پذیرم

0 769
وزیر صنعت از تهیه سند راهبردی خودرو به‌صورت زمان‌بندی‌شده خبر داد و گفت: «گلایه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه کیفیت خودرو به‌جاست و ما به‌عنوان وزارت صمت این مسئولیت را می‌پذیریم.»

سید رضا فاطمی‌امین از تدوین پیش‌نویس برنامه راهبردی خودرو خبر داد و گفت: «در حال حاضر منتظر دریافت نظرها برای نهایی کردن این پیش‌نویس هستیم. به‌طور کلی ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما اگر روابط خودروساز و قطعه‌ساز درست نباشد و خودروساز به موقع پول قطعه‌ساز را ندهد، قطعه‌ساز نیز به‌دلیل زیان کیفیت قطعات را کاهش می‌دهد و خودروساز نیز، چون نمی‌تواند خط تولید را متوقف کند، همان قطعه بی‌کیفیت را استفاده می‌کند.»

گفته می‌شود در تولید هر خودرو بیش از ۸۰۰ قطعه‌ساز نقش دارند. اگر کیفیت یکی از قطعات تولیدی آن‌ها دچار مشکل شود چند بخش خودرو با چالش مواجه خواهند شد.

وزیر صنعت ضمن پذیرش مسئولیت کیفیت خودرو برای چالش فوق راهکار داده و گفت: «اگر چند مجموعه ایجاد شود که قسمت‌های مختلف خودرو را با قطعات قطعه‌سازان مونتاژ کنند، شاهد افزایش کیفیت خودرو و کاهش قیمت آ‌ن خواهیم بود. همچنین بخش تحقیق و توسعه محصولات داخلی خودروسازان نیز می‌توانند بهتر از گذشته کار کرده و وارد عمل شوند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.