وزیر صمت: تدوین برنامه صادرات خودرو تا ۲ هفته دیگر به پایان می‌رسد

0 697
وزیر صنعت از تدوین برنامه صادرات خودرو تا دو هفته دیگر خبر داده و گفت تا پایان سال موانع صادراتی رفع خواهد شد.

وی در مورد رفع مشکلات صادراتی کشور گفت: «باید تراز ارزی کشور را با صادرات غیرنفتی ارتقا دهیم. در این صورت بسیاری از نگرانی‌های ما در سطح کلان از بین خواهد رفت و می‌توانیم بسیاری از مقرراتی را که وجود دارد، حذف کنیم. تا پایان امسال تمامی موانع صادراتی را یک‌به‌یک حل خواهیم کرد تا در سال آینده دیگر مانعی در مسیر صادرکننده نباشد.»

وزیر صنعت در این خصوص گفت: «برنامه صادرات خودرو در دست تدوین است و تا ۲ هفته آینده تکمیل می‌شود. پس از تکمیل طرح، جزئیات آن منتشر خواهد شد.»

سید رضا فاطمی امین ادامه داد: «تا پایان امسال باید رویه‌های صادراتی را تا جای ممکن تسهیل کنیم. همچنین مقاصد صادراتی ما نیز باید بیشتر و متنوع شود.»

وی در انتها افزود: «در واقع باید با گسترش صادرات غیرنفتی درآمدزایی ارزی کشور را به جایی برسانیم که مجبور نباشیم به‌خاطر برخی اهداف دیگر، صادرات را درگیر قیدوبند کنیم.»

فعلا به‌دلیل ایرادات شورای نگهبان به طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو، این طرح به مجلس بازگردانده شده است و از طرف دیگر نیز شنیده‌ها حکایت از مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام و بانک مرکزی با پیاده‌سازی این طرح دارد.

البته این احتمال نیز مطرح است که تا پایان امسال آزادسازی واردات به تعویق بیفتد و سال آینده این طرح به‌صورت نهایی تصویب و پیاده‌سازی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.