اسامی برندگان مرحله دوم قرعه کشی خودرو ساعت ۵ اعلام می‌شود

0 2,540
مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه به مناسبت عید غدیر غم در ۲۵ تیرماه آغاز شد. حدود ۶ میلیون و ۵۷ هزار نفر در این مرحله ثبت نام کرده و فرایند قرعه‌کشی در روز یکم مردادماه به انجام رسید. تا چند ساعت دیگر، اسامی برندگان مرحله دوم قرعه کشی خودرو اعلام می‌شود.

سامانه یکپارچه فروش خودرو تنها بستر مشترک میان خودروسازان برای عرضه محصولات است. بر خلاف وعده‌های وزیر صمت، فرایند فروش خودرو در این سیستم بر قرعه‌کشی صورت می‌گیرد و هنوز موجبات لازم برای حذف این فرایند مهیا نشده است. نخستین مرحله عرضه خودرو در این سیستم در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه انجام شد. این مرحله با حواشی و شایعات متعددی همراه بود، ولی در پایان حدود ۵۲ درصد از خودروها بر اساس قرعه‌کشی به متقاضیان عرضه شدند.

مدتی بعد از پایان مرحله اول، روند قرعه‌کشی به سبب مشکلات فنی و ایمنی در سیستم تخصیص خودرو غیرفعال شد و برگزاری مرحله دوم به تأخیر افتاد. با این حال با رفع نواقص، دور دوم ثبت نام متقاضیان از تاریخ ۲۵ الی ۲۸ تیرماه برگزار شد. خودروسازهای معروفی همچون ایران‌خودرو، سایپا و مدیران خودرو با طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش در این مرحله شرکت کرده و محصولات متنوع از جمله پژو پارس، دنا پلاس، پژو ۲۰۶، ساینا، کوییک، اکسلنت و … را در دسترس خریداران قرار دادند.

اسامی برندگان مرحله دوم قرعه کشی خودرو در ساعت ۱۷ امروز، یعنی یکشنبه دوم مردادماه سال ۱۴۰۱ اعلام شده و شرکت‌کنندگان با مراجعه به سایت sale.iranecar.com می‌توانند از نتایج قرعه‌کشی باخبر شوند.

با وجود انتقادهای مختلف درباره لاتاری، ظاهرا این فرایند تا پایان سال جاری در سیستم یکپارچه فروش باقی خواهد ماند. البته در صورتی که تعداد متقاضیان یک خودرو کمتر از میزان موجودی باشد، آن خودرو به طور مستقیم و بدون برگزاری قرعه‌کشی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. به گفته معاون وزیر صمت، در صورت تحقق وعده افزایش تیراژ خودروسازان و همین‌طور ازسرگیری واردات، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار به حالت باثبات‌تری رسیده و فرایند قرعه‌کشی به مرور حذف خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.