اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

پژو پارس به همراه یک موتور جدید راهی بازار خواهد شد

در راستای ارتقای موتور تعدادی از محصولات ایران‌خودرو، به زودی شاهد عرضه پژو پارس با یک موتور جدید خواهیم بود. این موتور با استانداردهای روز آلایندگی یورو ۵ مطابقت داشته و علاوه‌بر پژو پارس در آینده‌ای نزدیک بر روی سمند و ۴۰۵ نیز نصب خواهد شد.

موتور جدید ایران‌خودرو XU7P نام داشته و نسب به موتور قبلی این گروه خودروسازی یعنی XU7 در زمینه آلایندگی، توان، گشتاور و مصرف سوخت و روغن موتور بهینه‌تر شده است. راندمان سیستم خنک‌کاری این قوای محرکه نیز نسبت به نمونه قبلی خود ارتقاء قابل‌توجهی یافته است.

گفته می‌شود پژو پارس و ۴۰۵ مجهز به موتور جدید XU7P در طی روزهای آینده معرفی و راهی بازار خواهد شد و سمند مجهز به آن نیز شهریور ماه از خط تولید خارج می‌شود. تقریبا ۹۵ درصد قطعات موتور تمامی این خودروها یکسان‌ بوده و همین موضوع نیز سبب تسهیل تولید انبوه آن‌ها خواهد شد.

ایران‌خودرو مدعی است در موتور جدید توان و گشتاور در حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

چرا استاندارد یورو ۵؟

استاندارد یورو ۵، پنجمین پروتکل ایمنی و مهار آلایندگی است که مطابق با استانداردهای حاکم بر دنیای موتورها و پیشرانه‌ها تعبیه شده است. به عبارت دیگر خودروهای یورو ۵ نسبت به خودروهای یورو ۴ به میزان بسیار کمتری گازهای آلاینده تولید کرده و اهمیت بیشتری به محیط‌ زیست می‌دهند.

به همین جهت نیز سازمان حفاظت از محیط زیست بسیار تلاش می‌کند که خودروسازان را به سمت تولید خودروهای مطابق با استاندارد یورو ۵ هدایت کنند. در حال حاضر بسیاری از خودروهای تولیدی کشور مطابق با این استاندارد تولید نمی‌شوند و حرکت اخیر ایران‌خودرو برای عرضه خودروهایی مطابق با این استاندارد قابل تقدیر است.

/blog/news-new-engine-peugeot-pars/amp/
اخبار خودروهای جدید
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید