قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد

0 886

قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات گروه صنعتی سایپا در آبان ماه سال ۱۴۰۰ ویژه مشتریان نهایی مشخص شد. نرخ محصولات سایپا از ابتدای خرداد که توسط شورای رقابت تعیین و اعلام شده، تا اکنون تغییر نکرده بود.

معاون برنامه‌‌ریزی جامع تولید سایپا‌ در این خصوص گفت: «سایپا در طی دو ماه گذشته نسبت به تکمیل خودروهای دارای کسری قطعه خود اقدام کرده و حالا قصد تحویل این خودروها به مشتریان خود را دارد. در همین راستا نیز در روزهای آینده تحولی محسوس را در زمینه عرضه خودرو به بازار شاهد خواهیم بود.»

وی ضمن اشاره به درخواست وزارت صمت مبنی بر افزایش تولید خودرو در کشور ادامه داد: «سایپا خواهان افزایش تولید محصولات خود است و بر اساس برنامه تولید تدوین‌شده، تیراژ روزانه محصولات ما ۱۱ درصد افزایش خواهد یافت.»

گفته می‌شود اگر برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌صورت کامل عملیاتی شود میزان تولید سایپا در سال جاری به بیشترین میزان تولید خودرو از سال ۹۷ تاکنون خواهد رسید.

معاون برنامه‌‌ریزی جامع محصولات سایپا‌ در خصوص افزایش قیمت محصولات این گروه خودروسازی گفت: «قیمت‌های جدید محصولات سایپا در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با قیمت‌های قبلی بین ۱۴ تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.»

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت جدید محصولات سایپا:

خودرو قیمت جدید (تومان)
تیبا صندوقدار (با ضبط) ۱۱۶.۲۸۳.۰۰۰
تیبا صندوقدار (بدون ضبط) ۱۱۵.۴۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ (با ضبط) ۱۲۳.۱۱۸.۰۰۰
تیبا ۲ (بدون ضبط) ۱۲۲.۳۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۲۰.۸۴۹.۰۰۰
ساینا S ۱۶۴.۷۹۵.۰۰۰
کوییک S ۱۷۸.۷۹۲.۰۰۰
کوییک معمولی ۱۶۲.۸۰۹.۰۰۰
کوییک R ۱۷۲.۴۸۳.۰۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۲۶۵.۶۲۰.۰۰۰
شاهین G ۳۴۱.۱۹۷.۰۰۰

به‌روزرسانی: رئیس‌جمهور دستور لغو افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا را صادر کرده و به این ترتیب هرگونه افزایش قیمت خودرو ملغی شد.

هرچند با این دستور قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا به حالت قبل برگشت اما بازار واکنش متفاوتی از خود نشان داده و این هفته را با صعود قیمت‌ها آغاز کرد.

توجیه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو افزایش هزینه‌ها و تولید همراه با زیان اعلام شده و مبنای افزایش قیمت هم تورم بخشی اعلامی بانک مرکزی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.