قیمت محصولات سایپا افزایش یافت + لیست جدید قیمت خودروها

0 776

براساس گفته‌های معاون بازاریابی و فروش سایپا این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت محصولات خود را به‌دست آورده و در همین راستا نیز لیست جدید قیمت خودروهای تولیدی سایپا در آذر ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

پیش از این و در آبان ماه نیز یک‌بار دیگر قیمت محصولات تولیدی سایپا افزایش یافته بود که این افزایش قیمت به دستور رئیس‌جمهور ملغی شد.

وزیر صنعت پیش از کسب رأی اعتماد مجلس اعلام کرد که با قیمت‌گذاری دستوری مخالف است و حتما سیاست قیمت‌گذاری دستوری را تغییر خواهد داد. وی حتی وعده داد که با افزایش تیراژ تولید خودرو تا پایان سال شاهد کاهش قیمت خودرو نیز خواهیم بود. وعده‌ای که عملا عکس آن تاکنون اتفاق افتاده است. نه‌تنها قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان افزایش یافته که به‌علت نبود نقدینگی لازم نیز تیراژ تولید کاهش یافته است.

خودروسازان پیوسته بر این نکته تأکید داشتند که به‌دنبال افزایش چندبرابری قیمت نهاده‌های تولید و مواد اولیه مانند فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشیمی و سایر مواد اولیه تولید خودرو برای آن‌ها با زیان همراه و عدم افزایش قیمت خودروها منجر به تحمیل زیان و درنهایت توقف فعالیت خطوط تولید می‌شود. در همین راستا نیز ارائه طرح‌های فروش و پیش‌فروش از سوی هر دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا متوقف شده بود و انتظار می‌رفت ستاد تنظیم بازار هرچه زودتر لیست جدید قیمت خودروها را اعلام کند.

قیمت جدید محصولات سایپا

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت جدید محصولات تولیدی سایپا در آذر ماه سال ۱۴۰۰:

خودرو قیمت جدید (تومان)
تیبا صندوقدار ۱۰۲.۴۲۱.۵۰۰
تیبا ۲ (هاچبک) ۱۰۸.۶۲۵.۳۰۰
ساینا دستی ۱۰۶.۶۵۶.۰۰۰
ساینا S ۱۴۶.۵۷۲.۶۰۰
کوییک S ۱۵۹.۶۹۸.۲۰۰
کوییک دستی ۱۴۵.۰۱۸.۳۰۰
کوییک اتوماتیک پلاس ۲۴۲.۱۸۵.۰۰۰
شاهین G ۳۰۳.۹۰۷.۲۰۰
وانت ۱۵۱ ۱۳۱.۷۱۵.۷۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.