اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

نسخه جدید وانت آریسان به زودی راهی بازار خواهد شد

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی نسخه جدید وانت آریسان را در کارخانه خراسان بر روی خط تولید قرار خواهد داد و به این ترتیب احتمالا این وانت در آینده‌ای نزدیک راهی بازار خودرو کشورمان خواهد شد. این وانت با نام آریسان ۲ شناخته خواهد شد.

پیش از این نمونه‌هایی از آریسان ارتقایافته در محوطه کارخانه ایران‌خودرو در خراسان دیده شده بود و به همین جهت نیز پیش‌بینی می‌شود که این خودرو راه کوتاهی تا عرضه نهایی در بازار داشته باشد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت نهایی و زمان عرضه این وانت در دسترس نیست.

آریسان ۲ چه مشخصاتی دارد؟

نسخه جدید وانت آریسان یا همان آریسان ۲ به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز است که می‌تواند قدرتی نزدیک به ۱۰۳ اسب‌بخار و گشتاوری ۱۵۷ نیوتن‌متری را تولید کند. خروجی قوای محرکه آریسان ۲ در حدود ۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور نسبت به آریسان ۱ بیشتر است.

این وانت قابلیت دوگانه‌سوز شدن را به صورت استاندارد دارد و قرار است که مخزن CNG نیز بر روی آن نصب شود. ضمنا ظرفیت مخزن بنزین در آریسان ۲ در حدود ۱۰ لیتر کاهش و ظرفیت مخزن CNG حدوداً ۵ لیتر افزایش خواهد یافت.

آریسان جدید به یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز بوده و سیستم انتقال قدرت آن دیفرانسیل جلو است. این در حالی است که در نسخه قبلی آریسان سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بود.

آریسان ۲ چه امکاناتی دارد؟

ایران‌خودرو هنوز به صورت رسمی امکانات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی نسخه جدید آریسان را اعلام نکرده است اما این وانت در گروه محصولات اقتصادی ایران‌خودرو قرار داشته و احتمالا دو کیسه هوا، ترمز دیسکی و کاسه‌ای عقب، رینگ فولادی، ترمز ABS و EBD، شیشه‌های برقی، سیستم پخش بلوتوث، فرمان هیدرولیک و سیستم تهویه دستی از امکانات پایه آن خواهد بود.

/blog/news-new-version-arisun-pickup/amp/
اخبار خودروهای جدید
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید