رئیس شورای رقابت: قیمت کارخانه‌ای خودروها تا پایان شهریور افزایش نخواهد یافت

0 1,196
رئیس شورای رقابت ضمن تاکید بر عدم افزایش مجدد قیمت کارخانه‌ای خودروها گفت: «فعلا زمان مناسبی برای گرانی مجدد خودروها نیست و تا پایان شهریور ماه قیمت کارخانه‌ای محصولات تولیدی خودروسازان داخلی تغییری نخواهد کرد.»

گفتنی است برای افزایش مجدد قیمت کارخانه‌ای خودروها بانک مرکزی باید تا پایان شهریور ماه اطلاعات مربوط به تورم بخشی را جمع‌آوری کرده و آن را به شورای رقابت تحویل دهد. سپس شورای رقابت با در نظر گرفتن تورم بخشی و اطلاعات ارائه شده از سوی خودروسازان و دیگر سازمان‌های مربوطه، قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها را اعلام خواهد کرد. این پروسه احتمالا ۲ تا ۳ هفته زمان می‌برد و به همین جهت نیز انتظار می‌رود تغییرات قیمتی خودروها بعد از شهریور ماه اعلام شود.

کارشناسان معتقد هستند که عدم افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها تا پایان شهوریور ماه تصمیم کاملا منطقی و درستی است، چراکه در حال حاضر بازار دیگر کشش افزایش بیشتر قیمت خودروها را ندارد.

اردیبهشت ماه امسال بود که شورای رقابت به دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا اجازه داد تا قیمت محصولات خود را به ترتیب ۸.۲ و ۸.۹ درصد افزایش دهند.

در همان زمان نیز خودروسازان از این میزان افزایش قیمت ناراضی بوده و معتقد بودند که تناسبی میان درصد اضافه‌شده به قیمت خودروها با تورم موجود در بازار وجود ندارد و این افزایش قیمت به بهبود شرایط خودروسازان و بیشتر شدن توان تولید آن‌ها کمک نخواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.