اگر مالیات خودرو پرداخت نشود، نقل و انتقال یا اجاره آن ممنوع خواهد بود

0 3,190
طی هفته گذشته مشخص شد که مالکان خودروهای لوکس در خرداد ماه امسال شناسایی خواهند شد و این افراد تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند تا مالیات خودروهای خود را پرداخت کنند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که در صورت عدم پرداخت مالیات خودروهای لوکس چه اتفاقی برای این خودروها رخ خواهد داد؟

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص گفت: در صورتی که مالکان خودروهای لوکس مالیات متعلقه را پرداخت نکنند، نمی‌توانند نقل و انتقال یا اجاره خودروی خود را انجام دهند.

با توجه به قانون، کف قیمت مالیات‌گیری مربوط به خودروهایی با ارزش یک میلیارد تومان به بالاست و به این ترتیب هیچ خودرو تولید و یا مونتاژ داخل مشمول مالیات نخواهد شد و تنها مالکان خودروهای وارداتی براساس قیمت روز و سال ساخت یا ورود خودرو خود مالیات پرداخت خواهند کرد.

به عنوان نمونه مالک یک خودرو آزرا که در حال حاضر خودرویی با ارزش دو و نیم میلیارد تومان در اختیار دارد، باید چیزی در حدود ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کند.

براساس قانون ثبت، نقل و انتقال خودروهایی که مشمول مالیات هستند قبل از پرداخت بدهی مالیاتی آن‌ها، ممنوع است و متخلفین از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند. به عبارت دیگر عدم پرداخت مالیات خودروهای لوکس مانع از نقل و انتقال یا اجاره این خودروها خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.