اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مبارزه با کلاهبرداری با راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خودرویی

سامانه ثبت معاملات خودرو به‌عنوان رویکرد مؤثر برای سوءاستفاده از سامانه یکپارچه تخصیص راه‌اندازی شده و به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. جزئیات و اهداف سامانه ثبت معاملاتی خودرویی را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جزئیات و اهداف سامانه ثبت معاملاتی خودرویی

سامانه یکپارچه فروش به‌عنوان یک بستر مشترک و منصفانه برای عرضه شفاف خودرو راه‌اندازی شده است. با این وجود، این سامانه نیز همانند بسیاری از سیستم‌های دیگر شامل قوانینی می‌شود که افراد سودجو و کلاهبرداران بالاخره راه‌حلی برای دور زدن آن‌ها پیدا می‌کنند. نداشتن پلاک فعال، یکی از شروط ثبت‌نام خودرو از طریق سامانه یکپارچه است که دلالان به راحتی و با پرداخت پول به افرادی که پلاک فعال ندارند، آن را دور زده و در طرح‌های فروش شرکت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین اهداف سامانه ثبت معاملات خودرویی مبارزه با چنین قانون‌شکنی‌هایی است.

خرید و فروش تمام خودروها اعم از نو و کارکرده در سامانه ثبت معاملات خودرویی صورت می‌گیرد. بدین ترتیب، فرایند معامله خودرو به‌واسطه سیستم جدید شفاف‌تر شده و نقل‌وانتقال خودرو در فضایی امن انجام می‌شود. قراردادهای نقل‌وانتقال خودرو از حالت دستی و دلبخواهی خارج شده و تمام قولنامه‌ها به‌صورت یکسان و مطابق با اصول مشخص تنظیم می‌شوند.

یکی دیگر از اهداف سامانه ثبت معاملات خودرویی مبارزه با پول‌شویی و فرار از مالیات و به‌طور خاص، اجرای دقیق و به‌موقع قانون جدید مالیات بر عایدی است که روی هر نوع سرمایه‌ای، اعم از خودرو، ملک، طلا، ارز و … اعمال می‌شود.

سامانه ثبت معاملات همچنین دسترسی به اطلاعات صحیح درباره خودرو و طرفین معامله را فراهم آورده و از انجام هرگونه کلاهبرداری و سوءاستفاده جلوگیری می‌کند. در این سامانه، عملیات متعددی برای تأیید هویت افراد انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به خود اظهاری متقاضیان اشاره کرد. همچنین اطلاعات از خودروسازان و ارگان‌های دیگر دریافت و در سامانه ثبت می‌شود.

قوانین و مقررات مختلف کشور مثل قانون مبارزه با پول‌شویی، قانون مالیات‌های مستقیم، قانون بودجه سال ۱۴۰۲، همگی در برنامه‌ها و اهداف سامانه ثبت معاملات خودرویی لحاظ شده‌اند. این سامانه همچنین طبق دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری شورای رقابت به‌روزرسانی خواهد شد.

/blog/news-objectives-vehicle-transaction-registration-system/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید