نماینده مجلس: دلار درحال ریزش است چرا خودرو باید گران شود؟

0 783

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ضمن انتقاد از افزایش قیمت خودروهای داخلی در هفته جاری عنوان کرد: «در حالی که قیمت خودرو در بازار آزاد در حال کاهش است و بهای دلار نیز ریزش داشته است شورای رقابت خودرو را گران کرده و در خصوص افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها نیز هیچ استدلال شفافی ارائه نمی‌دهد.»

کارشناسان روند فعلی بازار خودرو را مثبت دانسته و معتقد هستند که ریزش قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد یافت. مبنای این استدلال کاهشی شدن بهای دلار و امیدواری برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای مجدد است.

در این شرایط شورای رقابت روز دوشنبه مصوبه‌ای را به تصویب رساند که مطابق آن دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا می‌توانند به ترتیب قیمت محصولات خود را ۸.۲ و ۸.۹ درصد افزایش دهند.

چرا باید قیمت خودروها افزایش پیدا کند؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ضمن انتقاد از این تصمیم شورای رقابت افزود: «پیش از این خودروسازان به بهانه افزایش بهای دلار خواهان افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خود بودند و اتفاقا شورای رقابت نیز مجوز افزایش قیمت خودرو را به آن‌ها می‌داد، اما حالا که دلار ریزش داشته است چرا شورای رقابت مجوز گران کردن خودروها را به خودروسازان می‌دهد؟»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن هشدار به شورای رقابت شرایط پیشین صنعت خودروسازی را برای فعالان این صنعت یادآوری کرده و گفت: «خودروسازان بهتر است روزهایی را به یاد آورند که مردم تمایل چندانی به خرید خودرو نداشته و آن‌ها ناچار می‌شدند برای فروش محصولات خود به ارائه مشوق‌های قیمتی روی آورند. افزایش بهای کارخانه‌ای خودروها آن‌هم در روزهایی که قیمت خودرو در بازار آزاد در حال کاهشی شدن است تنها می‌تواند به رکود شدیدتر بازار و جولان بیشتر دلالان کمک کند.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.