طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده به مجلس رفت

0 3,081
با توجه به گفته‌های دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو کل کشور طرحِ از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده به مجلس رفته است.

سید امیر احمدی در این خصوص توضیح داد: «در حال حاضر ۳۵۰۰ دستگاه خودروی فرسوده در کشور در حال تردد هستند و تعداد این خودرو با توجه به میزان تولید خودرو در کشور تا سال ۱۴۰۴ به ۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.»

گفته می‌شود نمایندگان مجلس علاوه‌بر طرحِ از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده دو طرح ساماندهی بازار خودرو و بورس انرژی را نیز در دست بررسی دارند.

پیش از این اعلام شده بود که اگر وضعیت خروج خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده مشخص نشود سال آینده وضعیت به‌طور مشهودی ناهنجار خواهد بود.

پر واضح است که فرسودگی بیش‌ازحد ناوگان حمل‌بار و مسافر در کشور مسبب مشکلات زیادی هم از منظر ایمنی و هم از منظر آلایندگی و مصرف سوخت خواهد بود. مشکلاتی که تأثیر مخربی بر شهرها دارند.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان کشور پیش از این اعلام کرده بود:‌ «اگر خودرو‌های فرسوده از رده خارج نشوند دولت سالیانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. در حالی که دولت می‌تواند با ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی برای فروش لیزینگی خودرو و جایگزینی آن با خودرو‌های فرسوده کمک شایانی در این رابطه کند. در صورت اجرایی شدن این موضوع تا سال ۱۴۰۴ سود دولت از خروج خودروهای فرسوده از رده، بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.