اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

موافقت پلیس با واردات خودرو در بحبوحه پشیمانی دولت از وعده‌ها

در شرایطی که ظاهرا دولت از وعده لغو ممنوعیت ورود خودروهای خارجی پشیمان شده، خبر موافقت پلیس با واردات خودرو کورسوی امیدی را به وجود آورده است.

به دلایل مختلف از جمله کمبود ارز، واردات خودرو حدودا از ۴ سال پیش ممنوع شد. این موضوع پیامدهای ناگواری به همراه داشت و صنعت خودروسازی را با مشکلات متعددی مثل کاهش کیفیت محصولات مواجه کرد. لذا نهادهای مختلف، از مدیران شرکت‌های بزرگ خودروسازی گرفته تا نمایندگان مجلس و برخی مقامات بالاتر، به تدریج موافقت خود برای واردات خودرو را اعلام کردند.

در این میان، موافقت پلیس با واردات خودرو سرخط خبرهای اخیر شده است. به گفته پلیس، منع واردات در سال‌های اخیر باعث کاهش چشمگیر آمار اسقاط خودروهای فرسوده شده، حال‌آنکه در ازای هر خودروی وارداتی باید یک، دو یا سه دستگاه وسیله نقلیه خارج از رده اسقاط شوند.

به عقیده پلیس، واردات خودروهای باکیفیت تأثیر مستقیم روی کاهش تصادفات و آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از سوانح رانندگی دارد. در ضمن، حضور خودروهای خارجی در بازار باعث ایجاد حس رقابت بین خودروسازهای داخلی شده و آن‌ها را وادار به تولید محصولات بهتر می‌کند.

موضع دولت تغییر کرده است؟

موافقت پلیس با واردات خودرو در حالی مطرح شده که ظاهرا دولت به هر دلیلی از وعده لغو منع ورود خودروهای خارجی پشیمان شده و به‌دنبال دستاویز محکمی می‌گردد تا خود را از مرداب مسئولیت‌ها بالا بکشد!

معاون حمل‌ونقل وزارت صمت به تازگی اعلام کرده که واردات خودرو به اجازه نهادهای بالادستی احتیاج دارد!

این در حالی است که رئیس‌جمهور و وزیر صمت به ورود خودروهای خارجی اصرار دارند، پس به نظر نمی‌رسد جزو بالادستی‌ها به حساب آیند.

از آنجا که در همان ابتدای کار، هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام مخالف سرسخت واردات خودرو بود، ظاهرا منظور معاون، همین نهاد به شدت مخالف است.

/blog/news-police-agree-import-car/amp/
اخبار واردات خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید