مصوبه جدید شورای رقابت: پیش‌پرداخت خرید خودرو مشمول تورم نمی‌شود

0 2,785
با توجه به مصوبه جدید شورای رقابت پیش‌پرداخت خرید خودرو مشمول تورم نمی‌شود و خودروسازان اجازه ندارند در این حوزه مبالغ بیشتری را از متقاضیان شرکت‌کننده در طرح‌های فروش خودرو دریافت کنند.

در متن این مصوبه آمده است: مبالغ پرداختی متقاضیان شرکت‌کننده در طرح‌های فروش خودروسازان، مشمول تورم نمی‌شود. همچنین خودروسازان در خصوص خودروهایی که قیمت نهایی آن‌ها تعیین نشده است، حق پیش‌فروش ندارند. در این صورت سهمی از خودرو که پیش‌پرداخت آن قبلاً انجام شده است، مشمول هیچ‌‌گونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و فقط بقیه سهم باقی‌مانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

یکی از نمایندگان مجلس در انتقاد از نحوی اجرای طرح‌های پیش‌فروشی که از سوی خودروسازان ارائه می‌شود، گفت: «برای معامله‌های مرتبط با حوزه خرید و فروش خودرو نباید زمان‌های متعددی در نظر گرفت. به این معنا که اگر خودرو را امروز به مصرف‌‌کننده بفروشیم، نباید قیمت آن ۳ سال بعد به‌روز محاسبه شود. اصل این رویه اشتباه است؛ زیرا معامله امروز صورت گرفته است و همین امروز نیز باید قیمت آن تعیین‌تکلیف شود.»

در همین راستا نیز گفته می‌شود خودروسازان ناچار هستند که مصوبه شورای رقابت مبنی بر اینکه پیش‌پرداخت خرید خودرو مشمول تورم نمی‌شود را بپذیرند در غیر این صورت اقدامی خلاف شرع و قانون انجام داده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.