ارائه ۱۵ طرح فروش بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه خودرو

0 969
در راستای تحقق وعده وزارت صمت مبنی بر حذف قرعه‌کشی تا پایان سال جاری، قرار است ۱۵ طرح فروش بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

با توجه به نتایج دوره اول عرضه خودرو در سیستم یکپارچه، این طرح‌ها متقاضیان کمتری نسبت به ظرفیت موجود داشته و عرضه آن‌ها به قرعه‌کشی احتیاج ندارد. بنابراین مشتری می‌تواند پس از مراجعه به سایت فروش خودروساز موردنظر، نسبت به خرید محصول دلخواه اقدام کند.

به گفته وزیر صمت، با افزایش تیراژ خودروها در آینده شاهد حذف قرعه‌کشی از طرح‌های فروش بیشتری خواهیم بود. به‌علاوه، ظاهرا سامانه یکپارچه تا حدودی توانسته در تعدیل تقاضا و عرضه مفید واقع شود و التهاب بازار را کاهش دهد.

طبق آمار اعلام‌شده، در گذشته برای ظرفیت ۲۰ هزار خودرو، حدود ۱۱ میلیون متقاضی در فرایند قرعه‌کشی ثبت‌نام می‌کردند. ولی از زمان راه‌اندازی سامانه، تعداد متقاضیان به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، به‌طوری که در ازای ۱۷۶ هزار خودرو، تنها ۴ میلیون متقاضی وجود دارد.

آمار بالا نشان می‌دهد که سامانه تا حدی توانسته به تنظیم بازار کمک کند. البته وضعیت وخیم اقتصادی و گرانی‌های کمرشکن اخیر نیز در کاهش تعداد متقاضیان بی‌تأثیر نبوده است. به هر حال، ۱۵ طرح فروش بدون قرعه‌کشی شامل مشارکت در تولید، پیش‌فروش، فروش فوری و فروش فوق‌العاده خودروهایی همچون کوییک S، ساینا S، تیگو ۸ پرو اتوماتیک، تارا و غیره می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.