قیمت خام گمرکی تیگو ۸ e پلاس (پلاگین هیبرید) اعلام شد

0 1,152
گمرک جمهوری اسلامی ایران قیمت خام خودروهای خانواده فونیکس تیگو ۸ را اعلام کرد. گران ترین مدل این خودرو نسخه e پلاس یا همان پلاگین هیبرید است که ۲۳۰ هزار یوان تعیین شده است. اختلاف ۶۵ هزار یوانی این تیپ و نسخه پرو مکس نشان از قیمت بالای این خودرو دارد.

به گزارش کارنامه، با توجه به تعرفه متفاوت گمرک در مورد خودروهای بنزینی و  هیبریدی انتظار می‌رود قیمت نهایی این خودرو کمتر از ۳ میلیارد تومان باشد.

مدل خودرو قیمت خام گمرک
تیگو ۸ پرو ۱۳۹ هزار یوآن
تیگو ۸ پرو مکس ۱۶۵ هزار یوآن
تیگو ۸ پرو e پلاس ۲۳۰ هزار یوآن

 

این کراس‌اوور بزرگ شهری به ۱ موتور بنزینی و ۲ موتور برقی مجهز است؛ پیشرانه بنزینی چهار سیلندر با حجم ۱۴۹۸ سی‌سی و فشار متغیر i-HEC توربوشارژر ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه تولید کرده و به وسیله‌ی گیربکس DHT مدیریت می‌شود. یکی از موتورهای الکتریکی کنار پیشرانه بنزینی و روی محور جلو و دیگری نیز در داخل گیربکس DHT خودرو جانمایی شده است.

این مجموعه با هم توانایی تولید ۳۲۶ اسب بخار و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور را بر روی چرخ‌های جلو دارند و خودرو را در زمان ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. این خودرو دارای ۹ حالت رانندگی و ۱۱ حالت تولید نیرو است. تنظیمات این حرکت بر عهده گیربکس هوشمند DHT خودرو است که هم به‌صورت خودکار و هم با فرمان راننده امکان تغییر وضعیت حرکتی آن مهیا می‌شود.

با استفاده از پورت شارژر خانگی و به‌مدت ۳ تا ۴ ساعت، می‌توان باتری لیتیوم یونی تیگو ۸ پرو e پلاس را شارژ کرد. این باتری قادر است در حالت رانندگی کاملاً الکتریکی، مسافتی حدود ۷۵ کیلومتر (بر اساس چرخه NEDC) را پوشش دهد. در حالت استفاده ترکیبی موتورها، مصرف سوخت این خودرو حدود ۱.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. در صورت پر بودن باک بنزین و کامل بودن ظرفیت باتری‌ها می توان مسافتی نزدیک به ۹۵۰ کیلومتر را طی کرد. باتری‌های این خودرو در کف خودرو جانمایی شده‌اند و به‌واسطه اضافه شدن تجهیزات فنی جدید وزن خودرو نسبت به نمونه پرو مکس ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

بنابر اعلام فونیکس، این خودرو با گارانتی عمومی ۷ سال/۲۰۰ هزار کیلومتر و ضمانت پک باتری ۸ سال/۱۵۰ هزار کیلومتر به مشتریان ارائه می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.