پیش‌بینی کارشناسان درباره روند قیمت خودرو در ماه‌های آینده

0 1,771
کارشناسان صنعت خودرو پیش‌بینی‌های متفاوتی را در مورد روند قیمت خودرو در ماه‌های آینده مطرح می‌کنند. ولی متأسفانه نظرات مختلف، همگی به یک امر محتمل اشاره دارند؛ افزایش نوسان در بازار و گرانی خودروها.

یکی از عوامل تأثیرگذار در روند قیمت خودرو در ماه‌های آینده حذف قرعه‌کشی از عرضه برخی محصولات است. معاون حمل و نقل وزارت صمت چندی پیش وعده داد که تا پایان شهریورماه، بیش از ۵۰ طرح فروش مختلف در سامانه تخصیص یکپارچه بدون قرعه‌کشی ارائه می‌شود. ولی به سبب رکود حاضر در بازار، حذف قرعه‌کشی می‌تواند نوسان قیمت را افزایش دهد. البته این نوسان بستگی به شرکت سازنده و میزان تقاضای آن‌ها دارد.

اگر میزان تقاضا با عرضه همخوانی داشته باشد، می‌توان امید به ثبات قیمت داشت. هرچند این ثبات قیمت با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، ماندگاری چندانی ندارد. در شرایط فعلی حتی اگر قیمت ارز ثابت بماند، باز هم هزینه‌های تولید از یک روند صعودی پیروی می‌کند و درنتیجه نوسان قیمت در بازار شدت می‌یابد.

یک کارشناس دیگر، روند قیمت خودرو در ماه‌های آینده را وابسته به اختلاف بین میزان عرضه و تقاضا می‌داند. تا زمانی که عرضه و تقاضا فاصله زیادی با یکدیگر داشته باشند، نمی‌توان به کاهش قیمت خودرو امیدوار بود. در حقیقت عدم تعادل بین عرضه و تقاضا مهم‌ترین مشکل بازار خودرو به حساب می‌آید. تنها با حل این مشکل، نوسان بازار را تا حد زیادی تحت کنترل درآورد.

پیش‌بینی آخر درباره روند قیمت خودرو، به اخذ مالیات از دلالان مربوط می‌شود. دلالان قدرت زیادی در بازار دارند و اخذ مالیات از آن‌ها می‌تواند موجب افزایش قیمت خودرو شود. چون آن‌ها ممکن است برای جبران پول از دست رفته، خودرو را با قیمت بالاتری به خریدار بفروشند و همین امر موجب تنش در بازار و افزایش غیرموجه قیمت‌ها می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.