برنامه وزارت صمت برای خودروسازان؛ تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو

0 732

با توجه به گفته‌های مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، یکی از اهداف این وزارتخانه در سال جدید رساندن تیراژ‌ تولید خودرو به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو است.

سال گذشته نیز هدف وزارت صمت برای تیراژ تولید خودروسازان رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بود که متاسفانه این هدف تحقق نیافت.

هرچند خودروسازان در سال ۹۹ از برنامه تولید خود عقب‌ ماندند اما آن‌ها موفق شدند با تولید ۹۹۱ هزار و ۶۹۲ دستگاه خودرو یک جهش تولید ۱۸ درصدی را نسبت به سال ۹۸ به ثبت برسانند.

البته نباید فراموش کرد که علاوه‌بر افزایش تیراژ تولید خودرو، بهبود کیفیت محصولات خودروسازان نیز از جمله اهداف دیگری است که وزارت صمت به دنبال تحقق آن است.

راهکار مناسب برای افزایش تیراژ‌ تولید خودرو چیست؟

مدیران صنعت خودروسازی کشورمان مدعی هستند که رسیدن به تولید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری تنها به واسطه رفع برخی موانع و مشکلات امکان‌پذیر خواهد بود.

گفتنی است تامین ارز موردنیاز خودروسازان و قطعه‌سازان یکی از عواملی مهمی است که می‌تواند سبب بهبود وضعیت تولید خودرو در کشور شده و کمک‌رسان خودروسازان برای رسیدن به تولید ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرویی باشد. همچنین تسهیل سرمایه‌ در گردش دیگر عاملی است که می‌تواند پاسخ مناسبی برای نیازهای خودروسازان و قطعه‌سازارن باشد.

خودروسازان و قطعه‌سازان مدعی هستند اگه در ارائه تسهیلات بانکی، ترخیص قطعات و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها از گمرکات و همچنین واردات و حمل قطعات راه‌کارهای تسهیل‌کننده ارائه شود بهتر می‌توانند در رسیدن به هدف فوق به ایفای نقش بپردازند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.