مجازات مخدوش کردن پلاک خودرو چیست؟

1 18,218
این روزها مخدوش کردن پلاک خودرو به یک چالش اساسی در مناطق اجرای طرح ترافیک تبدیل شده و با توجه به اعمال محدودیت‌های شبانه به شدت نیز در حال گسترش است اما مجازات انجام این عمل غیرقانونی چیست؟

برخورد قاطع پلیس با مخدوش‌کنندگان پلاک خودروها – تیر ۱۴۰۰

با توجه به گفته‌های جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از ۵ تیرماه تا به امروز بیش از ۱۵ هزار خودرو با پلاک مخدوش شناسایی شده و رانندگان آن‌ها برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا مخدوش‌کردن پلاک خودروها را خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی دانسته و به متخلفان هشدار داده است که پلیس با قاطعیت بیشتری با متخلفان برخورد خواهد کرد.

۶ ماه تا ۱ سال زندان در انتظار مخدوش‌کنندگان پلاک خودروها – خرداد ۱۴۰۰

با توجه به گفته‌های سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در ستاد پلیس راهور؛ مجازات مخدوش کردن پلاک خودروها ۶ ماه تا ۱ سال زندان است و پلیس به شدت نیز در این خصوص قاطع عمل خواهد کرد. دیگر خبری از جریمه‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی نیست.

این قانون براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی اجرایی خواهد شد و امید می‌رود که بتواند مانع از گسترش بیشتر این جرم شود.

گفتنی است که مخدوش‌کنندگان پلاک خودروها هم توسط پلیس و هم از طریق دوربین‌های واقع شده در نقاط مختلف شهر شناسایی شده و سپس احضار خواهند شد. خودرو این افراد خاطی توقیف و آن‌ها نیز برای اجرای قانون به مجاری قضائی تحویل داده خواهند شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در این خصوص توضیح داد: بسیاری از افرادی که نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو خود اقدام می‌کنند از مجازات زندانی که در انتظار آن‌هاست آگاهی ندارند. چراکه اگر از این مجازات آگاهی داشته باشند، طبیعتاً به این اقدامات دست نمی‌زنند. به همین جهت امید می‌رود بتوان با اطلاع‌رسانی جامعه را نسبت به این موضوع آگاه کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سید حسن
    سید حسن می گوید

    مخدوش کردن پلاک هم جرم است و هم یک کار حرام است !! چرا که شما با مخدوش کردن پلاک یا پاک کردن قسمتی از پلاک باعث میشوید تا مامور محترم پلاک را اشتباه ثبت کند و این ثبت جریمه بنام راننده دیگری ثبت میشود و باید جریمه را او پرداخت کند لذا حرام است.طرف ۳ را تبدیل به ۲ میکنه یا ۳ را به ۱ یا ۴ را یه یک یا اضافه کردن یک تکه چسب مشکی کنار ۱ که میشه ۲ !!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.