زیان انباشته ایران‌خودرو کاهش یافت؛ صنعت خودروسازی در حال بازیابی است

0 1,111
ایران‌خودرو در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۴۶ درصد کاهش زیان انباشته را تجربه کرده است.

در همین راستا نیز لازم به ذکر است که درآمد عملیاتی ایران‌خودرو در ۶ ماهه اول امسال مبلغ ۴۴۵٫۹۹۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است.

یکی از عواملی که سبب شده زیان انباشته صنعت خودروسازی نسبت به مابقی صنایع رقم قابل‌توجه‌تری باشد به سیاست‌های قیمت‌گذاری در این صنعت بازمی‌گردد. قاعدتا اگر به کارخانه‌های تولیدی خودرو به شکل بنگاه‌های اقتصادی بنگریم ادامه فعالیت‌ آن‌ها با وجود اعمال سیاست قیمت‌گذاری دستوری و زیان‌ده بودن منطقی به نظر نمی‌رسد و طبیعی است که در این شرایط خودروسازان برای ادامه فعالیت به فکر خروج از رکود و زیان باشند.

ایران‌خودرو مدعی است که برای کاهش زیان انباشته خود دست روی دست نگذاشته و برنامه‌ریزی‌های متعددی را برای جبران این زیان و حفظ حقوق سهامداران و همچنین کاهش هزینه‌های تولید داشته است و نتایج بدست آمده فعلی نیز بیانگر مدیریت صحیح منابع تولید در این شرکت است.

احتمالا حمایت‌های جدید وزیر صنعت از صنعت خودروسازی و موافقت وی با افزایش قیمت خودروها بخش قابل‌توجهی از زیان انباشته خودروسازان را کاهش داده و آن‌ها را در مسیر سوددهی قرار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.