دلار ریخت؛ خودرو ارزان شد

0 2,055

در طی روزهای گذشته بازار خودرو با ریزش قابل‌توجه قیمت‌ها مواجه شده است و این کاهش قیمت نیز به نزولی شدن نرخ دلار باز می‌گردد.

گفتنی است در طی هفته‌های گذشته و هم‌زمان با بالا رفتن نرخ دلار بازار خودرو دچار التهاب قیمتی شده و رکود سرتاسر آن را فراگرفته است. اما حالا با کاهش نرخ دلار آرامش بار دیگر به این بازار بازگشته است.

قیمت خودرو در بازار آزاد کشورمان ارتباط مستقیمی با بهای دلار دارد و هم‌سو با روند قیمتی آن تغییر می‌کند. عموما با عبور قیمت دلار از کانال ۲۵ هزار تومان بازار خودرو بدون مشتری مانده و کمتر خریداری تمایل به خرید پیدا می‌کند. چراکه در این شرایط قیمت‌ها اکثرا دچار حباب بوده و واقعی نیستند. از طرف دیگر وقتی نرخ ارز در کانال ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان قرار می‌گیرد، میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار نیز افزایش یافته و بازار رونق می‌گیرد.

حالا هم‌زمان با ریزش نرخ دلار قیمت خودروهای داخلی و صد البته خارجی با کاهش قابل‌توجه مواجه شده و همین موضوع سبب شده که خریداران خودرو دوباره به بازار بازگردند.

چه خبر از بازار خودروهای داخلی؟

در حال حاضر قیمت هر دستگاه خودرو پراید ۱۵۱ سال در بازار آزاد با یک ریزش حدوداً ۱۰ میلیون تومانی به رقم ۱۵۵ میلیون تومان رسیده است. تیبا هاچ‌بک مجهز به رینگ فولادی نیز با همین بها در بازار خرید و فروش می‌شود. نسخه ۱۳۱ و ۱۳۲ پراید هم به ترتیب بهایی برابر با ۱۳۹ و ۱۳۲ میلیون تومان به خود گرفته‌اند.

دیگر محصولات موجود در سبد تولیدی سایپا از جمله کوییک اتومات پلاس و شاهین با برچسب قیمتی‌ای برابر با ۲۲۸ و ۳۵۸ میلیون تومان در بازار آزاد داد و ستد می‌شوند.

در مورد قیمت ساینا باید به بهای ۱۴۷ میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم. محصولات خانواده تیبا یعنی تیبا معمولی و تیبا ۲ هم قیمتی برابر با ۱۴۸ و ۱۶۰ میلیون تومان دارند.

لازم به ذکر است که محصولات خانواده پژو با ریزش گسترده قیمت‌ها مواجه شده‌ و بیشترین ریزش قیمت نیز به خودروهای مونتاژی این گروه بازمی‌‌گردد. پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ در طی مدت اخیر در حدود ۱۰۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده است و در حال حاضر ۹۹۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال که پیش از این به جهت شایعات مطرح شده در مورد توقف تولید آن با نوسان قیمتی حدودا ۵۰ میلیون تومانی در طی یک ماه مواجه شده بود، این روزها با بهایی برابر با ۲۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

در میان سایر خودروهایی که این روزها کاهش قیمت را تجربه کردند می‌توان به سمند lx مدل ۱۳۹۹ نیز اشاره کرد که قیمت آن به ۲۳۷ میلیون تومان رسیده است. پژو ۴۰۵ هم برچسب قیمتی برابر با ۲۴۸ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

قیمت رانا پلاس سال و مدل ۹۹ نیز به ۲۷۳ و ۲۵۸ میلیون تومان رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.