اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

کاهش ۱۸ تا ۴۰ میلیونی پیش‌پرداخت‌ها در طرح جدید پیش‌فروش ایران‌خودرو

هشتمین طرح پیش‌فروش یکساله محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو در حالی امروز آغاز شد که مبلغ پیش‌پرداخت خودروهای ارائه شده در این طرح کاهش یافته است.

در این طرح فروش همان پنج محصول عرضه شده در طرح پیش‌فروش ششم ایران‌خودرو، یعنی خودروهای پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و دنا پلاس توربوشارژ اتومات ارائه شده است. در طرح پیش‌فروش قبلی ایران‌خودرو که در اواخر ماه گذشته ارائه شده بود تنها یک خودرو یعنی تارا دنده دستی در دسترس خریداران قرار گرفت. علت این اتفاق نیز نارضایتی خودروسازان از مصوبه آخر شورای رقابت مبنی بر ”عدم مشمولیت تورم برای پیش‌پرداخت مبلغ خودرو” اعلام شده بود.

گفتنی است کاهش مبلغ پیش‌پرداخت در هشتمین طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو نیز به این مصوبه ارتباط دارد. براین اساس متقاضیانی که در قرعه‌کشی هشتمین طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو برنده شوند مبلغ پیش‌پرداخت کمتری را به حساب این گروه خودروسازی واریز کرده و مابقی‌مانده وجه را نیز در زمان تحویل خودرو مطابق با تورم پرداخت خواهند کرد.

مطابق با آخرین مصوبه شورای رقابت در طرح‌های پیش‌فروش خودروهای مشمول قیمت‌گذاری، سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی در زمان تحویل خودرو، نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

چه مقدار از مبلغ پیش‌پرداخت کاسته شده است؟

مطابق با بخشنامه اعلامی از سوی ایران‌خودرو در طرح پیش‌فروش مهرماه به طور متوسط بین ۱۸ تا ۴۰ میلیون تومان از مبلغ پیش‌پرداخت خودروها کاسته شده و به عبارت دیگر مبلغ پیش‌پرداخت به جای ۵۰ درصد از مبلغ فعلی خودرو به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به عنوان نمونه در طرح پیش‌فروش مرداد ماه مبلغ پیش‌پرداخت برای خودرو پژو ۲۰۷ دنده دستی سقف شیشه‌ای ۱۰۸ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده بود اما در طرح پیش‌فروش فعلی این مبلغ به رقم ۸۶ میلیون و ۵۰۲ هزار تومان کاهش یافته است.

/blog/news-reduce-prepayment-amount-irankhodro-pre-sale-plan/amp/
اخبار فروش خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید