آیا ایران‌خودرو قرعه‌کشی را از فرآیند فروش خود حذف خواهد کرد؟

0 2,646

در آخرین شرایط فروش اعلامی از سوی سایپا علاوه بر حذف محدودیت‌های ثبت‌نام، قرعه‌کشی نیز از فرآیند فروش حذف شده است. این اتفاق سبب شده که برای بسیاری این سوال پیش بیاد که آیا ایران‌خودرو نیز قرعه‌کشی را از طرح‌های فروش خود حذف خواهد کرد؟

هم‌اکنون قیمت بسیاری از محصولات سایپا در کارخانه با بازار یکی شده، به همین جهت این گروه خودروسازی اقدام به حذف قرعه‌کشی از فرآیند فروش خود کرده است. اگر قیمت محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد با قیمت کارخانه‌ای آن‌ها یکی شود، قرعه‌کشی از طرح‌های فروش ایران‌خودرو نیز حذف خواهد شد.

به نظر می‌رسد سایپا با برداشتن محدودیت‌های قبلی به دنبال آن است که از کاهش مشتریان خود جلوگیری کند. اتفاقی که دیر یا زود برای ایران‌خودرو نیز رخ خواهد شد.

اگر محدودیت‌های ثبت‌نام و فرآیند قرعه‌کشی از تمامی طرح‌های فروش خودروسازان حذف شود، متقاضیان خرید خودرو می‌توانند همچون گذشته به سایت‌های فروش شرکت‌های خودروسازی مراجعه کرده و با پرداخت وجه لازم نسبت به خرید خودرو موردنظر خود اقدام کنند.

قیمت خودرو باید بر اساس عرضه و تقاضا مشخص شود

کنار گذاشتن سیاست قیمت‌گذاری دستوری و تعیین قیمت خودروها بر اساس نظام عرضه و تقاضا سبب خواهد شد که فروشندگان به سراغ خریداران رفته و التهاب بازار خودرو کشورمان به میزان بسیار زیادی کاهش یابد.

تک نرخی شدن خودرو علاوه‌بر آنکه دست دلالان و سودجویان را از بازار خودرو کوتاه می‌کند سبب کاهش زیان انباشته و جاری خودروسازان شده و افزایش عرضه خودرو در بازار را به همراه دارد.

هم‌اکنون بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو ناقض کف پارکینگ خودروسازان خاک می‌خورد. تامین قطعات این خودروها که در گرو پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان است، سبب کاهش التهاب بازار و کم شدن اختلاف قیمت خودروها در بازار و کارخانه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//