قرعه‌کشی از طرح پیش‌فروش ۵ محصول سایپا حذف شد

0 824

در آخرین طرح پیش‌فروش ۵ محصول سایپا (کوئیک S، ساینا S، کوئیک دنده‌ای، کوئیک R و وانت پراید) علاوه بر حذف محدودیت‌های ثبت‌نام، قرعه‌کشی نیز از فرآیند فروش حذف شده است.

به این ترتیب متقاضیان خرید محصولات فوق همچون روال گذشته می‌توانند با مراجعه به سایت سایپا در بازه زمانی اعلامی از میان محصولات ارائه شده خودرو موردنظر خود را انتخاب کرده و با واریز مبلغ پیش‌پرداخت منتظر دریافت خودرو فوق براساس جدول زمان‌بندی باشند. زمان تحویل محصولات ارائه شده در این طرح پیش‌فروش دی ماه امسال تا تیر ماه سال آینده است.

کارشناسان می‌گویند اصلا دور از انتظار نیست که حذف محدودیت‌های ثبت‌نام و قرعه‌کشی از طرح‌های پیش‌فروش به طرح‌‌های فروش فوق‌العاده سایپا نیز راه پیدا کند. به نظر می‌رسد سایپا و صد البته ایران‌خودرو به دنبال آن‌ هستند تا جاده حضور خریداران در طرح‌های فروش خود را عریض‌تر کنند.

چرا خودروسازان به دنبال برداشتن محدودیت‌ها و حذف قرعه‌کشی هستند؟

نمودار حضور متقاضیان در برنامه‌های متعدد فروش خودروسازان در طی ۱۵ ماهی که از اعمال محدودیت‌های طرح‌های فروش می‌گذرد، روند نزولی به خود گرفته است. همچنین قیمت برخی از خودروهای تولید داخل در بازار آزاد به نسبت قیمت کارخانه‌ای آن‌ها کمتر است. به‌علاوه نارضایتی‌های فراوانی نیز در خصوص اجرای قرعه‌کشی‌ در طرح‌های فروش وجود دارد چراکه برخی از خریداران معتقدند عرضه خودرو از این مسیر سبب می‌شود دریافت خودرو از شرکت‌های خودروسازی به بخت و اقبال گره بخورد.

تمامی این موارد سبب ایجاد این نگرانی برای خودروسازان شده که آنها نتوانند برای محصولات تولیدی خود مشتری پیدا کنند.

با برداشته شدن محدودیت‌ها و حذف قرعه‌کشی این امکان وجود دارد تا متقاضیان خرید خودرو در بازه زمانی اعلامی به سایت خودروسازان مراجعه کرده و با پرداخت پول، خودرو مورد نظر خود را پیش‌خرید کنند. به این ترتیب فعلا خودروسازان مشکلی در یافتن مشتری نداشته و می‌توانند همچنان محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//