دور زدن قوانین خرید خودرو با اجاره کارت ملی

1 5,699
در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خودروسازی محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند. طبق قوانین جاری، هر کد ملی تنها یک مرتبه مجاز به ثبت سفارش برای یک دستگاه خودرو است. از طرف دیگر، تنها افرادی مجاز به خرید خودرو هستند که طی ۴ سال گذشته، پلاکی به نام آن‌ها ثبت نشده است. این قوانین سخت‌گیرانه، باعث شده دلالان مجددا به‌سمت اجاره کارت ملی برای خرید خودرو کشیده شوند.

اجاره کارت ملی برای خرید خودرو عواقب حقوقی متعددی برای خریدار به‌همراه دارد. با این وجود، افراد بسیاری در جامعه هستند که تاکنون خودرویی به نام آن‌ها ثبت نشده و در حقیقت توان و قدرت مالی کافی جهت خرید خودرو را ندارند. این افراد، اهداف اصلی دلالان و افراد سودجو به حساب می‌آیند و برخی از آن‌ها حاضر می‌شوند در ازای دریافت پولی که شاید گره‌گشای یکی از مشکلات آن‌ها باشد، کارت ملی خود را به افراد سودجو کرایه دهند.

بدین ترتیب، افرادی که علیرغم داشتن سرمایه، مجاز به خرید خودرو نیستند، از کارت ملی افراد واجدالشرایطی که توان مالی کافی را برای خرید خودرو ندارند، استفاده کرده و خودرو را به نام آن‌ها می‌خرند و سپس به نام خود می‌کنند. در این معامله، مبلغ توافقی اجاره یا بخشی از سود به صاحب اصلی کارت ملی داده می‌شود و دو طرف به رضایت می‌رسند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محسن
    محسن می گوید

    ۹۹

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.