پلیس افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ را تکذیب کرد

0 2,060
انتشار جدولی در فضای مجازی، سبب شکل‌گیری شایعه افزایش چندبرابری نرخ جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ شده و موجب شد که اعتراض‌های زیادی نیز از جانب هموطنان در این حوزه صورت پذیرد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن رد کردن شایعه مطرح شده در فضای مجازی و رسانه‌های غیررسمی کشور اعلام کرد: نرخ جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ تغییری نسبت به سال ۱۳۹۹ نکرده  و به غیر از یک افزایش پنج درصدی، که برای کمک به سازمان بهزیستی لحاظ شده، تغییری در نرخ جرایم صورت نپذیرفته و شایعه افزایش چندبرابری نرخ جرایم صحیح نیست.

به عنوان نمونه جریمه تخلف “توقف در محل ایستادن ممنوع” تا پیش از این مبلغ ۴۰ هزار تومان بود که با احتساب پنج درصد اعلامی به ۴۲ هزار تومان تغییر خواهد یافت. این اختلاف ۲ هزار تومانی به حساب سازمان بهزیستی واریز خواهد شد.

پلیس پیوسته از هموطنان درخواست دارد که اخبار مربوط به پلیس راهور از جمله اخبار مرتبط با نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی را از سایت راهور ۱۲۰، رسانه‌های ملی و خبرگزاری‌ها رسمی کشور پیگیری کنند.

گفتنی است یکی از اقدامات پلیس در راستای هوشمندسازی که به زودی به صورت کامل اجرایی خواهد شد، حذف جریمه‌ها و کروکی‌های کاغذی است. این اقدام منجر به بهبود عملکرد پلیس و کاهش هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد و سرعت وصول مطالبات را نیز به شکل چشم‌گیری افزایش خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.