تیراژ تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا افزایش یافت

0 870
براساس گفته‌های مدیرعامل سایپا تولید خودرو در این گروه خودروسازی در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ یک رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

مدیرعامل سایپا در این خصوص گفت: «با وجود محدودیت‌های مختلف، سایپا در آبان‌ماه به ۳۷ هزار و ۳۷۵ دستگاه انواع خودروها را تولید کرده که در مقایسه با آبان گذشته ۲۲ درصد رشد را تجربه کرده است. میزان تولید سایپا در آبان ۹۹ حدود ۳۰ هزار و ۶۲۷ دستگاه بوده است.»

رشد تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این کارشناسان اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت خودرو را کاهش عرضه در بازار عنوان می‌کردند.

گفته می‌شود که سایپا در ۸ ماهه نخست امسال ۲۸۳ هزار و ۳۳۰ دستگاه انواع خودرو تولید کرده است. این در حالی است که میزان تولید خودرو در ۸ ماهه نخست سال گذشته ۲۶۶ هزار و ۹۷۶ دستگاه خودرو بوده است.

مسلما افزایش تولید خودرو در مقیاس بزرگ، سبب کاهش هزینه‌ها و بهای تمام‌شده تولید در بلندمدت خواهد شد که به‌طور قطع به نفع خریداران بازار خودرو است.

امید می‌رود با افزایش تولید شاهد افزایش عرضه خودرو در بازار نیز باشیم. اتفاقی که به‌طور قطع ریزش هرچه بیشتر قیمت‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.