دور دوم قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کی برگزار می‌شود؟

0 2,988
ظاهرا مشکلات مربوط به روند قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برطرف شده و موعد برگزاری دور دوم قرعه کشی در تیرماه ۱۴۰۱ نزدیک است. گفته می‌شود حداقل ۸۲ هزار خودرو آماده عرضه در این مرحله هستند و احتمالا این رقم تا ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

دور اول قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه فروش با حواشی بسیاری همراه بود. شایعات مربوط به باندبازی، هک و نواقص فنی بالا در این سیستم بالا گرفت و نامه وزیر صمت به معاون صنایع حمل و نقل در نهایت باعث لغو موقت فرایند قرعه کشی شد. در این نامه نوشته شده بود که سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فاقد صلاحیت ایمنی و فنی برای اجرای رویه قرعه کشی است.

البته سخنگوی وزارت صمت با رد شایعات مربوط به امنیت سیستم، واگذاری مسئولیت انجام قرعه کشی به این وزارتخانه را دلیل اصلی تعلیق موقتی قرعه کشی عنوان کرده است!

به هر حال، تعیین تاریخ برگزاری دور دوم قرعه کشی در تیرماه ۱۴۰۱ توسط وزارت صمت نشان می‌دهد که مشکلات ایمنی و نواقص فنی برطرف شده و سیستم از صلاحیت کافی برای فروش خودرو از طریق قرعه‌کشی برخوردار است. متقاضیان در هفته آینده می‌توانند به سامانه یکپارچه مراجعه کرده و جهت خرید وسیله نقلیه دلخواه خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.