ورود سازمان حراست کشوری به مبحث قیمت‌‌گذاری خودروها

0 858
با توجه به گفته‌های رئیس سازمان حراست کل کشور قرار است این سازمان کمک‌رسان دولت سیزدهم در اصلاح روش‌های قیمت‌‌گذاری خودرو باشد.

وزیر صنعت پیش از کسب رای اعتماد از مجلس بر لزوم تغییر روش قیمت‌گذاری خودروها تاکید داشت و بر همین اساس نیز انتظار می‌رود که شاهد تغییراتی در حوزه قیمت‌گذاری خودروها باشیم.

کارشناسان معتقد هستند که در حال حاضر بهترین مکانیزم قیمت‌گذاری، تعیین قیمت خودرو بر اساس نظام عرضه و تقاضاست. هرچند مدیران ارشد وزارت صنعت اعتقادی به این مسئله ندارند و معتقدند با اصلاح قیمت‌‌‌ خودروها به صورت دستوری می‌توانند اوضاع را آرام کنند.

براساس گفته‌های رئیس سازمان حراست نظام قیمت‌‌گذاری خودرو نیازمند اصلاح است و با انجام کارهای جهادی در این حوزه در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن در بازارهای بین‌المللی خواهیم داشت.

به عقیده وی ایران‌خودرو شرکتی تحول‌گرای جهادی است که به دنبال تولید محصولاتی جدید و بومی است که از جمله این محصولات می‌توان به تارا و پروژه K۱۲۵ اشاره کرد.

سیدحسین حجتی در این خصوص گفت: «اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار سبب ایجاد فساد شده است و این امر باید اصلاح شود. خارج‌کردن اقتصاد کشور از شیوه دستوری در برنامه‌های دولت سیزدهم قرار دارد و امیدواریم بخش بیشتری از اقتصاد کشور تا سال ۱۴۰۱ از این نظام دستوری خارج شود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.