ریرا محصول جدید ایران خودرو، چه مشخصاتی دارد؟

0 19,077
نخستین کراس‌اوور ملی ایران‌خودرو به‌زودی به بازار معرفی می‌شود. این شرکت نام مازنی ریرا را برای خودروی جدید خود انتخاب کرده که به معنی «باران» است. ریرا با نام تجاری پروژه K125 قرار است در ابتدا به‌صورت خصوصی برای وزیر صمت و هیأت همراه رونمایی و سپس به عموم معرفی شود. با این حال بد نیست نگاهی به مشخصات ریرای ایران‌خودرو بیندازیم.

ریرا بر اساس پلتفرم IKP1 ساخته شده و در دسته کراس‌اوورهای B+ قرار می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، این ماشین هم‌جثه با پژو ۲۰۸، نیسان جوک، سیتروئن C3-XR است.

طبق گزارش‌های مختلف، خودروی K125 با دو پیشرانه متفاوت وارد بازار می‌شود. مدل پایه ریرا به موتور ۱٫۶ لیتری TU5+ مجهز بوده که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن‌متر می‌رسد. سیستم انتقال نیرو شامل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بوده و چرخ‌های محور جلو را به حرکت درمی‌آورد.

و اما مدل فول آپشن ریرا از موتور ۱٫۶۵ لیتری توربوشارژ TC7+ استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور است. از دیگر مشخصات ریرا ایران خودرو در نسخه فول آپشن می‌توان به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و رانندگی دیفرانسل جلو (FWD) اشاره کرد.

کراس‌اوور ریرا ایران خودرو با امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی متعددی عرضه می‌شود؛ شش کیسه هوای ده نقطه‌ای، سیستم ترمز پارک برقی، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی، رادار خطی، رادار نقطه کور، جلو آمپر دیجیتالی، سنسور نمایش فشار باد تایرها، فرمان کمکی برقی، سقف پانورامای برقی، سنسور باران و غیره.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.