سال آینده نخستین شاسی‌بلند برقی بخش خصوصی راهی بازار کشورمان خواهد شد؟

آیتو M5 هوآوی چه مشخصاتی دارد؟

0 2,341

براساس اخبار منتشرشده در فضای مجازی احتمالا سال آینده گروه بهمن اولین محصول برقی خود یعنی آیتو M5 را که یک شاسی‌بلند تولیدی هوآوی است راهی بازار کشورمان خواهد کرد.

این شاسی‌بلند با نشان Seres در بازار چین عرضه خواهد شد. پیش از این نیز خودرو قبلی هوآوی یعنی SF5 با این نشان در بازار چین عرضه و تولید شده بود.

هوآوی هدف خود از تولید آیتو M5 را به چالش کشیدن تسلا مدل Y عنوان کرده است. خودرویی که اتفاقا یک انتخاب بسیار محبوب در بازار چین به‌‌شمار می‌رود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد هرچند احتمال حضور تسلا مدل Y در بازار کشورمان بسیار کم است اما اصالا دور از انتظار نیست که گروه بهمن رقیب این خودرو یا همان شاسی‌بلند آیتو M5 هوآوی را وارد بازار کشورمان کند.

شاسی‌بلند آیتو M5 هوآوی گروه بهمن

آیتو M5 چه مشخصاتی دارد؟

آیتو M5 از نظر ابعاد هم‌کلاس جگوار F-Pace یا جنسیس GV70 است. تکنولوژی پیشرانه این اتومبیل هیبریدی است؛ به این صورت که چرخ‌ها نیروی خود را از طریق پیشرانه الکتریکی دریافت می‌کنند. یک پیشرانه بنزینی ۱٫۵ لیتری با حداکثر قدرت ۱۲۵ اسب‌‌بخار نیز فقط به‌عنوان ژنراتور برای شارژ مجدد باتری این خودرو آن را همراهی می‌کند. باتری‌ای که با ظرفیت ۴۰ کیلووات ساعت کار می‌کند.

آیتو M5 دو نسخه چهار چرخ محرک دارد. نسخه پایه آن از قوای محرکه‌ای با مجموع قدرت ۴۲۸ اسب‌‌بخار برخوردار است. قدرت قوای محرکه نسخه پرفورمنس این خودرو نیز در مجموع برابر با ۴۹۶ اسب‌بخار است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این اتومبیل ۴٫۴ ثانیه است. توسعه‌دهندگان درخصوص آیتو M5 می‌گویند با یک باک بنزین و یک بار شارژ کامل باتری، این خودرو قدرت پیمایش ۱۱۰۰ کیلومتر را دارد.

گفته می‌شود این محصول از بهار سال  ۲۰۲۲ راهی بازار چین خواهد شد و قیمت آن نیز بین ۳۹ تا ۵۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.