چه خودروهای گذر موقتی، قاچاق محسوب می‌شوند؟

0 1,213
با توجه به گفته‌های دبیر انجمن واردکنندگان خودرو؛ خودروهای پلاک گذر موقتی که از زمان شروع تردد آن‌ها در کشور بیشتر از ۶ ماه می‌گذرد، در دسته خودروهای وارداتی قاچاق قرار داشته و با مالکان آن‌ها برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است که خودروهای گذر موقت ۳ ماه اجازه تردد در سطح جاده‌های کشور را دارند و این زمان تنها ۳ ماه دیگر قابل تمدید است. به عبارت دیگر این نوع خودروها در کل می‌توانند به مدت ۶ ماه در کشور تردد کنند. 

به این ترتیب خودروهای وارداتی گذر موقتی که بیش از ۶ ماه در کشور تردد داشته و خارج نشده‌اند، قاچاق به شمار می‌روند. اتفاقا گمرک نیز اخیرا فهرست این خودروها را اعلام کرده است. این خودروها توسط پلیس توقیف و فرد مالک آن‌ها به عنوان قاچاقچی دستگیر خواهد شد.

پلیس به وضعیت خودروهایی با پلاک گذر موقت رسیدگی خواهد کرد

جالب است بدانید از سال ۹۷ تعداد خودروهایی که با پلاک گذر موقت در کشور تردد می‌کنند در حال افزایش است و حالا پلیس قصد دارد به وضعیت این خودروها رسیدگی کند.

گفته می‌شود خودروهای پلاک گذر موقتی در کشور موجود است که از سال ۸۰ در پارکینگ‌ها نگه‌داری شده و از کشور خارج نشده‌اند. این خودروها حتما در دسته وسایل‌نقلیه قاچاق قرار گرفته و پلیس با مالکان آن‌ها برخورد خواهد کرد

پلیس بارها پیش از این هشدار داده بود که خرید و فروش خودروهای گذر موقت ممنوع است و از هموطنان خواسته بود که از خرید این خودروها خودداری کنند. چرا که شماره گذاری دائمی آن‌ها منتفی بوده و این خودروها پس از پایان مدت تعیین شده باید از کشور خارج شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.