شرایط فروش تیگارد X35 اعلام شد

0 9,977

کراس‌اوور تیگارد x35 با نام چینی بایک X3، نخستین محصول شرکت سانیار موتور است که به سبب داشتن امکانات فراوان، می‌تواند به رقیب سرسخت خودروهای چینی حاضر در بازار ایران تبدیل شود.

شرکت نوپای سانیار موتور چندی پیش وعده داد یک خودروی چینی جدید را وارد بازار ایران می‌کند. بایک X3 با نام ایرانی تیگارد x35 به‌تازگی توسط این کمپانی رونمایی شده است.

تیگارد X35 نخستین گام سانیار موتور در صنعت مونتاژ خودرو به حساب می‌آید که عرضه آن به معنی آغاز فعالیت رسمی این شرکت است.

اوایل امسال زمان و تاریخ قطعی عرضه تیگارد هنوز مشخص نشده بود اما همزمان با شماره گذاری این خودروی جدید، قیمت قطعی خودرو تیگارد X35 نیز مشخص شده است. براساس اعلام شرکت مونتاژکننده، تیگارد X35 با قیمت قطعی یک میلیارد و ۴۹ میلون تومان، عرضه می‌شود. خودروهای تیگارد X35، فقط در رنگ سفید و مشکی آبنوس فروخته می‌شوند.

بدین ترتیب، افراد حقیقی (و نه حقوقی) می‌توانند روز یکشنبه مورخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱ از ساعت ۱۱ صبح به منوی فروش در وب‌سایت رسمی تیگارد موتور مراجعه و ثبت‌نام کنند.

در بخشنامه فروش فوق العاده تیگارد X35 اسفند ۱۴۰۱ قید شده که قیمت مصوب ۱.۰۴۹ میلیارد تومانی خودرو، هزینه‌های جانبی از جمله عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش‌افزوده، هزینه شماره‌گذاری، نصب پلاک و بیمه را در برمی‌گیرد. با این وجود در صورت اعمال هر گونه تغییر در استانداردهای اجباری، افزایش بیمه شخص ثالث، خدمات پستی، هزینه شماره‌گذاری در سال ۱۴۰۲ و …، مشتری موظف به پرداخت هزینه اضافی است.

تیگارد X35 سانیار موتور چه مشخصاتی دارد؟

این خودروی مونتاژی جدید، یک کراس‌اوور چینی است که از موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ با حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن-متر استفاده می‌کند. قدرت موتور از طریق گیربکس ۶ سرعته به چرخ‌های جلو وارد شده و باعث حرکت ماشین می‌شود.

فاصله بین محور چرخ‌های ماشین به ۲٫۷۵ متر می‌رسد. به همین خاطر می‌توان گفت ابعاد خودروی Tigard X35 نزدیک به محصولات پرطرفدار چینی دیگری همچون جک S3، چانگان SC35 و هایما S5 است.

تیگارد به‌عنوان یک خودروی اقتصادی وارد ایران شده، ولی از امکانات متعددی برخوردار است. فرمان کنترل برقی، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، سنسور باد تایرها، سنسور پارک عقب، سیستم حرکت در سربالایی، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان برقی، سقف پانورامای برقی، ترمز پارک برقی، تهویه مطبوع و غیره، از جمله امکانات تیگارد ایکس ۳۵ محسوب می‌شوند.

در حقیقت سانیار موتور تلاش کرده تا با عرضه یک خودروی آپشن‌دار و پیشرفته، به جایگاه رقابتی خوبی در بازار ایران دست پیدا کند. این امکانات بدون شک مشتریان بسیاری را به‌سمت خود جلب خواهد کرد. احتمال می‌رود این محصول چینی در بازه قیمت ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان در معرض فروش گذاشته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.