واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا تا حداکثر ۶ ماه آینده

0 819
بر اساس دستورالعمل‌های صادرشده برای وزیر صمت از سوی نهاد ریاست جمهوری، واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا به‌عنوان شرکت‌های خودروسازی بزرگ، باید حداکثر تا ۶ ماه دیگر به حالت اجرا درآید.

واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اولین قدم برای افزایش کیفیت محصولات این دو شرکت به حساب می‌آید. به علاوه، ظاهرا صنعت خودروسازی ایران بر بحران جهانی تراشه غلبه کرده و دیگر مشکلی با افزایش تولید ندارد! از این رو می‌توان بر وعده ساخت ۱٫۵ میلیون دستگاه خودرو اعتماد کرد و به ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا امیدوار بود. وعده‌ای که کارشناسان پیش از این احتمال رخ دادن آن را کم تصور می‌کردند.

واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا تا ۶ ماه دیگر صورت می‌گیرد. در مورد سهام ایران خودرو باید گفت که ۸ درصد سهام به بانک‌های صادرات، تجارت و ملت، ۵٫۷ درصد سهام به سازمان گسترش و نوسازی، ۲۷ درصد سهام به شرکت کروز، ۳ درصد سهام به صندوق بازنشستگی، ۵ درصد سهام به آتیه صبا و ۲۵ درصد سهام به خود سهام‌داران اختصاص می‌یابد.

و اما در مورد سهام سایپا، ۱۷ درصد سهام برای سازمان گسترش و نوسازی، ۱۵٫۶ درصد سهام برای صندوق بازنشستگی و فولاد و ۴۰ درصد سهام برای خود سهام‌داران منظور شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.